Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Tak vymenená kladka plus remeň a píska to, teraz už som to aj ja počul že je to od kompresora klimatizácie. Keď sa auto zohreje je to také jemné a keď zapnem klímu tak to zosilnie. Nový kompresor originál 1200€, repas nejakých 300€. Neviete či sa dá nastriekať niečo neviem WDčko alebo niečo a pomohlo by to ? Ozaj neviem čo presne v tom kompresore môže po zapnutí klími pískať.
- Reklama
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Môže Ti tam písať ložisko, bude ho potrebné pravdepodobne vymeniť alebo skús do priestoru osky za remenicou strieknúť trochu WD-čka - najlepší prístup bude asi zospodu.
Aj tu píšu, že pokiaľ sa pri vypnutom kompresore ozývajú z neho zvuky, tak odchádza ložisko a je potrebné ho vymeniť http://opelastraj.ru/osobennosti-ustroj ... aniya.html - pokiaľ vieš trochu rusky, tak si to skús prečítať alebo preložiť - sú tak popísane rôzne možné chyby a zvuky kompresora.
Aj tu píšu, že pokiaľ sa pri vypnutom kompresore ozývajú z neho zvuky, tak odchádza ložisko a je potrebné ho vymeniť http://opelastraj.ru/osobennosti-ustroj ... aniya.html - pokiaľ vieš trochu rusky, tak si to skús prečítať alebo preložiť - sú tak popísane rôzne možné chyby a zvuky kompresora.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Ďakujem, pomohlo mi to viac pochopiť fungovanie kompresora. Neviete niekto či je možné vymeniť ložisko alebo je potrebné vymeniť celý kompresor ?
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Píšu tam (na tej stránke z odkazu), že je potrebné vymeniť ložisko, čiže by sa malo dať vymeniť len ložisko, no podľa mňa bude potrebné kompresor vybrať von a s tým je spojená potreba odsatia chladiva a oleja kompresoru - a to doma bez potrebného prístroja neurobíš.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Máte niekto skúsenosť s výmenou ložiska v kompresore klímy ? Volal som už trom mechanikom a každý povedal že len kompresor vymeniť ale veď ak tam je to ložisko a dá s kúpiť na daný typ kompresora tak sa musí dať aj vymeniť nie ? Nechcem dať 400€ za kompresor ak môžem dať 25€ alebo možno aj menej iba za ložisko.
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Aj tak sa mi nechce verit ze by lozisko malo take zvuky.Aby si na koniec nemenil vsetko ako menili mne a nakoniec to bolo gufero.Tiez mi menili ložisko ale na alternatore a davali to robit nejakej inej firme v poprade.Takže podla mna sa najde v kazdom večšiom meste nejaka firma ktora sa zaobera loziskami.
Opel astra ST 103kw LPG
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Lenže na alternátore si dokážeš ložisko vymeniť aj sám doma, stačí dať dole drážkovaný remeň, odpojiť kábel, vyskrutkovať max. dve skrutky a vybrať alternátor, ...atď, ale pred vybratím kompresoru klimatizácie je potrebné odsať z chladiaceho okruhu chladivo (R143a - 0,6kg) a kompresorový olej - a to doma bez na to osobitne určeného zariadenia neurobíš. Nadôvažok je kompresor klimatizácie konštrukčne trošku zložitejší ako alternátor - rozpisovanie čo všetko by trebalo urobiť je trochu na dlhšie.
Palinko - ja by som sa popýtal v okolitých servisoch (alebo firmách, kde robia plnenia a opravy klimatizácií), či sa dá ložisko vymeniť samostatne a zveril to im - sám s tým aj tak nič neurobíš.
Jedno "pomocné" video (oplácky kompresor Delphi): https://www.youtube.com/watch?v=RFC5jMhUm4s
Palinko - ja by som sa popýtal v okolitých servisoch (alebo firmách, kde robia plnenia a opravy klimatizácií), či sa dá ložisko vymeniť samostatne a zveril to im - sám s tým aj tak nič neurobíš.
Jedno "pomocné" video (oplácky kompresor Delphi): https://www.youtube.com/watch?v=RFC5jMhUm4s
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Tak bol som u známeho mechanika a skúsili sme vymeniť vodnú pumpu ale tam problém nebol, pozreli sme guferá ale tiež nič. Jeho názor je že zrejme je vyosená hriadeľ v kompresore klimatizácie a to zapríčiňuje to pískanie. Stalo sa toto už niekomu ?
Lebo ja to chápem tak že ak je problém naozaj tam, neostáva nič iné ako vymeniť celý kompresor čo bude dosť drahá záležitosť. Jediné čo mi nejde ale do hlavy je to, že to píska aj keď je klimatizácia vypnutá a iba keď je motor poriadne zohriaty, ak sa zapne klíma tak samozrejme ten zvuk zosilnie.
Výmena kompresora ale je trochu problematická, pretože ak už kúpim nové a vymeníme ho a zistíme že to píska aj tak, nedá sa to nové vrátiť keďže už bude naplnené chladivom a olejom. Alebo sa mýlim ?
Lebo ja to chápem tak že ak je problém naozaj tam, neostáva nič iné ako vymeniť celý kompresor čo bude dosť drahá záležitosť. Jediné čo mi nejde ale do hlavy je to, že to píska aj keď je klimatizácia vypnutá a iba keď je motor poriadne zohriaty, ak sa zapne klíma tak samozrejme ten zvuk zosilnie.
Výmena kompresora ale je trochu problematická, pretože ak už kúpim nové a vymeníme ho a zistíme že to píska aj tak, nedá sa to nové vrátiť keďže už bude naplnené chladivom a olejom. Alebo sa mýlim ?
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Ako vyosená hriadeľ kompresora? Keď je vyosená voči osi kompresoru, tak príčinou môžu byť opotrebované ložiská v kompresore a vtedy sa môže prejavovať pískaním (pri zohriatí ešte viac - rozťažnosť materiálu, zväčšenie vôli ložiska, absencia mazadla, ....) - výmena ložísk by mala problém vyriešiť.
Alebo máš na mysli ohlú hriadeľ? I keď neviem si dosť dobre predstaviť, ako by sa dala taká hriadeľ kompresora ohnúť - jedine pri nejakom náraze pri autonehode alebo úmyselne silným úderom do remenice.
Alebo máš na mysli ohlú hriadeľ? I keď neviem si dosť dobre predstaviť, ako by sa dala taká hriadeľ kompresora ohnúť - jedine pri nejakom náraze pri autonehode alebo úmyselne silným úderom do remenice.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Pískanie pri zohriatom motore z oblasti klinového remeňa
Nuž dostal som len informáciu o možnosti vyosenia ale čoho presne to neviem. Rozhodne by som chcel ísť za niekým kto by to jednoznačne vedel povedať čo to spôsobuje aj zo zárukou lebo skúšať meniť jednu vec od druhej je hrozne drahé neefektívne. Nepoznáte niekoho z Košíc alebo Prešova kto by v tomto smere vedel pomôcť ? Najlepšie aj hneď skúsiť vymeniť ložisko prípadne skúsiť iný kompresor.