Zafira Tourer 2.0CDTi AT - klm121
Napsal: 31 říj 2016, 13:28
Ahojte,
tak rozhodol som sa rozšíriť zbierku zafír na tomto fóre Napíšem niečo aj o tej našej, keďže o dva dni oslavuje prvé narodeniny
Ako sme sa k nej dostali?
Po Astre G Caravan, Zafire A, Zafire B sme logicky prešli k Zafire C, teda Zafire Tourer. Samozrejme, aby sme neľutovali, pozerali sme viacero vozidiel aj u konkurencie - Citroen C4 Grand Picasso (finálny kandidát so Zafirou), Ford Kuga, VW Touran aj Sharan, Seat Alhambra, Nissan X-Trail, Mazda CX-5. Nakoniec sme predsa len zostali u Zafiry, podľa mňa dizajnovo veľmi vydarené auto.
Po predchádzajúcej Zafire B s benzínovou 1.8čkou sme pri ročnom nájazde okolo 30tis znova prešli k dieslu. Tentoraz sme išli po komforte, vybrali sme preto verziu s automatom. Minulú zafču sme mali takmer 7 rokov a počas toho sme narazili na veci, ktoré vo výbave chýbali. Podľa toho sme sa zariadili a niekoľkokrát upravovali konfiguráciu auta tak, aby sme sa vošli do rozpočtu a bolo tam všetko potrebné.
Po dvoch týždňoch skúšania a rozhodovania sa sme nakoniec objednali Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 125kW a automatom vo výbave Cosmo v bielej farbe s interiérom Salermo/Morrocana Cocoa . Zoznam príplatkov bol rozsiahlejší, ale predsa len, je to zase raz na niekoľko rokov. Doobjednávalo sa cca toto:
- bixenónové svetlomety + LED zadné svetlá
- rádio Navi 950
- adaptívny podvozok Flexride
- adaptívny tempomat
- pokročilý parkovací asistent s asistentom mŕtveho uhlu
- ambientné osvetlenie vo dverách
- vyhrievané sedadlá
- cúvacia kamera
- predná posuvná lakťová opierka s odkladacím priestorom
- alarm
- 18" kolesá s čiernymi diskami + bezpečáky + dojazdová rezerva
- zadný strešný spojler
- roletky v zadných dverách
Okrem toho sa vyhodil 3. rad sedadiel, keďže sme ho v minulosti využili možno raz za rok. Radšej odkladacie schránky.
Čo sa týka zmien oproti predchádzajúcej generácií, je až neuveriteľné ako sa zmenila. Najväčší rozdiel je podľa mňa v podvozku, ktorý cítiť hlavne v rýchlych diaľničných zákrutách (napr. R1 od Hronského Beňadika smer Banská Bystrica).
Vyzdvihol by som tieto veci:
Podvozok - je až neuveriteľné ako drží, určite sú prínosom široké gumy aj adaptívny podvozok (a to hovorím o normálnom nastavení, v režime Sport je to ešte o niečom inom).
Výkon motora - hlavne v spojení s automatom, ten pocit je úplne iný ako keď človek musí preraďovať. Nádhera pri predbiehaní, tých 400Nm proste cítiť. Takisto pružnosť na diaľnici. V režime sport ešte lepšie, človek má až pocit, že ho niekto tlačí zozadu. Jazda po nemeckých diaľniciach jedna báseň, úplne bezproblémov drží rýchlosť okolo 200 km/h.
Bixenóny - sú perfektné, aj keď momentálne keď presadnem z astry s matrixami tak mám v prvej chvíli pocit, že sú nejaké žlté
Oproti predchodkyni je oveľa pohodlnejšia, sedadlá perfektne držia telo, aj keď to nie sú AGRká. Pred mesiacom som bol na otočku za Dortmundom, cca 1300km a vystúpil som úplne v pohode, bez bolesti chrbta.
Veľmi slušne spravená navigácia. Oceňujem hlavne, že netreba zadávať dotykom cez displej, hlavne na slovenských deravých cestách je to nepraktické.
Super odhlučnenie.
Návyková je zadná kamera, oceňujem hlavne pri vychádzaní z kolmého alebo šikmého parkovacieho miesta, kedy skoro okamžite registrujem prichádzajúce auto.
Dizajn!!!
Samozrejme nájdu sa aj veci, ktoré by mohli byť lepšie.
Od výroby boli na aute obuté pneu Bridgestone Potenza a po jednej sezóne (najazdených cca 15-17 tisíc) majú predné dezén 3mm, čo znamená strašne rýchle opotrebenie.
Adaptívny tempomat by mohol reagovať rýchlejšie.
Asistent diaľkových svetiel detto, funkčnosť by som dal na 85%, reakcie by mohli byť aspoň o sekundu rýchlejšie. Verím, že faceliftovaná verzia je na tom lepšie, keďže má kameru novej generácie, použitej aj v Astre K. Tam funguje ukážkovo.
Aj na zafire sa podpísalo šetrenie. Predtým sa v Cosme sériovo dodávali LED pásy v ráme lakťovej opierky, teraz nie sú ani za príplatok, čo sme zistili až po dodaní. Škoda
Občas divný preklad pokynov navigácie (napr. "pokračujte 10 km po ceste")
O niečo vyššia spotreba ako u konkurencie, hlavne v meste. Podľa môjho názoru by mohla byť aj väčšia palivová nádrž.
So zafirou je teda takmer 100% spokojnosť, môžem odporučiť. Za ten rok absolvovala viacero dlhých ciest, medzi iným aj 3x Chorvátsko. Po každej ceste všetci vystúpili úplne "fresh". Je to dokonalé dovolenkové auto, prípadne vozidlo na dlhé cesty a to hlavne pre tých, ktorí si zvykli na vyšší posed a nastupovanie. Takisto je mrštná v zákrutách, čomu niekedy ľudia až nechcú veriť, kým to nezažijú.
Čo sa týka úprav, tak zatiaľ sa dorobili len nejaké drobnosti.
Na jar sme dali nalepiť na strechu čiernu fóliu a dosiahli dizajn Black Roof Edition, ktorá pokiaľ viem nebola na SK nikdy dostupná.
Dorobená 12V zásuvka v kufri.
Vymenené LED v cúvacích svetlách (čo mohlo byť od výroby, keď sa to predáva ako LED zadné svetlá) a tiež vymenené moduly na osvetlenie ŠPZ za LED.
Dorobená schránka na okuliare
Na túto zimnú sezónu nastriekané elektróny plastidipom na matnú čiernu farbu
Pripájam aj pár foto, ale len také čo som našiel v telefóne, takže nie sú ucelené. Auto je už prezuté na zimných, takže poriadne fotky doplním na jar
tak rozhodol som sa rozšíriť zbierku zafír na tomto fóre Napíšem niečo aj o tej našej, keďže o dva dni oslavuje prvé narodeniny
Ako sme sa k nej dostali?
Po Astre G Caravan, Zafire A, Zafire B sme logicky prešli k Zafire C, teda Zafire Tourer. Samozrejme, aby sme neľutovali, pozerali sme viacero vozidiel aj u konkurencie - Citroen C4 Grand Picasso (finálny kandidát so Zafirou), Ford Kuga, VW Touran aj Sharan, Seat Alhambra, Nissan X-Trail, Mazda CX-5. Nakoniec sme predsa len zostali u Zafiry, podľa mňa dizajnovo veľmi vydarené auto.
Po predchádzajúcej Zafire B s benzínovou 1.8čkou sme pri ročnom nájazde okolo 30tis znova prešli k dieslu. Tentoraz sme išli po komforte, vybrali sme preto verziu s automatom. Minulú zafču sme mali takmer 7 rokov a počas toho sme narazili na veci, ktoré vo výbave chýbali. Podľa toho sme sa zariadili a niekoľkokrát upravovali konfiguráciu auta tak, aby sme sa vošli do rozpočtu a bolo tam všetko potrebné.
Po dvoch týždňoch skúšania a rozhodovania sa sme nakoniec objednali Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 125kW a automatom vo výbave Cosmo v bielej farbe s interiérom Salermo/Morrocana Cocoa . Zoznam príplatkov bol rozsiahlejší, ale predsa len, je to zase raz na niekoľko rokov. Doobjednávalo sa cca toto:
- bixenónové svetlomety + LED zadné svetlá
- rádio Navi 950
- adaptívny podvozok Flexride
- adaptívny tempomat
- pokročilý parkovací asistent s asistentom mŕtveho uhlu
- ambientné osvetlenie vo dverách
- vyhrievané sedadlá
- cúvacia kamera
- predná posuvná lakťová opierka s odkladacím priestorom
- alarm
- 18" kolesá s čiernymi diskami + bezpečáky + dojazdová rezerva
- zadný strešný spojler
- roletky v zadných dverách
Okrem toho sa vyhodil 3. rad sedadiel, keďže sme ho v minulosti využili možno raz za rok. Radšej odkladacie schránky.
Čo sa týka zmien oproti predchádzajúcej generácií, je až neuveriteľné ako sa zmenila. Najväčší rozdiel je podľa mňa v podvozku, ktorý cítiť hlavne v rýchlych diaľničných zákrutách (napr. R1 od Hronského Beňadika smer Banská Bystrica).
Vyzdvihol by som tieto veci:
Podvozok - je až neuveriteľné ako drží, určite sú prínosom široké gumy aj adaptívny podvozok (a to hovorím o normálnom nastavení, v režime Sport je to ešte o niečom inom).
Výkon motora - hlavne v spojení s automatom, ten pocit je úplne iný ako keď človek musí preraďovať. Nádhera pri predbiehaní, tých 400Nm proste cítiť. Takisto pružnosť na diaľnici. V režime sport ešte lepšie, človek má až pocit, že ho niekto tlačí zozadu. Jazda po nemeckých diaľniciach jedna báseň, úplne bezproblémov drží rýchlosť okolo 200 km/h.
Bixenóny - sú perfektné, aj keď momentálne keď presadnem z astry s matrixami tak mám v prvej chvíli pocit, že sú nejaké žlté
Oproti predchodkyni je oveľa pohodlnejšia, sedadlá perfektne držia telo, aj keď to nie sú AGRká. Pred mesiacom som bol na otočku za Dortmundom, cca 1300km a vystúpil som úplne v pohode, bez bolesti chrbta.
Veľmi slušne spravená navigácia. Oceňujem hlavne, že netreba zadávať dotykom cez displej, hlavne na slovenských deravých cestách je to nepraktické.
Super odhlučnenie.
Návyková je zadná kamera, oceňujem hlavne pri vychádzaní z kolmého alebo šikmého parkovacieho miesta, kedy skoro okamžite registrujem prichádzajúce auto.
Dizajn!!!
Samozrejme nájdu sa aj veci, ktoré by mohli byť lepšie.
Od výroby boli na aute obuté pneu Bridgestone Potenza a po jednej sezóne (najazdených cca 15-17 tisíc) majú predné dezén 3mm, čo znamená strašne rýchle opotrebenie.
Adaptívny tempomat by mohol reagovať rýchlejšie.
Asistent diaľkových svetiel detto, funkčnosť by som dal na 85%, reakcie by mohli byť aspoň o sekundu rýchlejšie. Verím, že faceliftovaná verzia je na tom lepšie, keďže má kameru novej generácie, použitej aj v Astre K. Tam funguje ukážkovo.
Aj na zafire sa podpísalo šetrenie. Predtým sa v Cosme sériovo dodávali LED pásy v ráme lakťovej opierky, teraz nie sú ani za príplatok, čo sme zistili až po dodaní. Škoda
Občas divný preklad pokynov navigácie (napr. "pokračujte 10 km po ceste")
O niečo vyššia spotreba ako u konkurencie, hlavne v meste. Podľa môjho názoru by mohla byť aj väčšia palivová nádrž.
So zafirou je teda takmer 100% spokojnosť, môžem odporučiť. Za ten rok absolvovala viacero dlhých ciest, medzi iným aj 3x Chorvátsko. Po každej ceste všetci vystúpili úplne "fresh". Je to dokonalé dovolenkové auto, prípadne vozidlo na dlhé cesty a to hlavne pre tých, ktorí si zvykli na vyšší posed a nastupovanie. Takisto je mrštná v zákrutách, čomu niekedy ľudia až nechcú veriť, kým to nezažijú.
Čo sa týka úprav, tak zatiaľ sa dorobili len nejaké drobnosti.
Na jar sme dali nalepiť na strechu čiernu fóliu a dosiahli dizajn Black Roof Edition, ktorá pokiaľ viem nebola na SK nikdy dostupná.
Dorobená 12V zásuvka v kufri.
Vymenené LED v cúvacích svetlách (čo mohlo byť od výroby, keď sa to predáva ako LED zadné svetlá) a tiež vymenené moduly na osvetlenie ŠPZ za LED.
Dorobená schránka na okuliare
Na túto zimnú sezónu nastriekané elektróny plastidipom na matnú čiernu farbu
Pripájam aj pár foto, ale len také čo som našiel v telefóne, takže nie sú ucelené. Auto je už prezuté na zimných, takže poriadne fotky doplním na jar