Stránka 1 z 2
emisie, spotreba :: realita
Napsal: 22 zář 2015, 08:16
od mater
nieje to nic nove, len teraz sa to nejako v amerike vyostrilo
http://www.etrend.sk/auto/skandal-volks ... alite.html
Re: emisie, spotreba :: realita
Napsal: 29 zář 2015, 16:47
od JeanK3
Obavam se, ze to tak stane i u Opela. Jednoho dne bude "afera", ze spotreba paliva neodpovida dle papirove, kde uvadi spotrebu 3.9 litru na 100 km u motoru 1.6 CDTI 100Kw. Vsak dobre vime, ze je to nerealna hodnota, ale nejsme na tom sami...
Re: emisie, spotreba :: realita
Napsal: 29 zář 2015, 17:03
od blesk
Normovana spotreba je spotreba na skusobnych valcoch pri predpisanom rezime. Je to tak, aby sa dali porovnat motory a auta napriec znackami, ze boli merane v rovnakych podmienkach. To ze to neodpoveda realnej prevadzke je ina vec, ale co je realna prevadzka. Mesto s kolonami a 1000 semaformi, dialnica 160kmh alebo horsky prechod so stupanim 20%?
Tipujem, ze ten 1.6CDTi v Astre bez SCR, nebude s NOx najlepsie. V Zafire na SCR, tam by to problem nemusel byt, ale aj s tym uz VW robil kuzla. SCR v premavke nezapinal tak casto, ako bolo treba.
Nedavno som sa divil len 1-2000 eurovemu rozdielu (podla akcie) medzi 1.4t a 1.6d, jednoducho ten diesel musi byt drahsi, ale ma 80% predaje v EU a je to ich taziskovy motor, takze si ho nikto nedovoli predavat drahsie, nez konkurencia, tak ho vsetci tak nejak, nehovorim ze dotuju, ale napriklad caruju s emisiami, aby nemuseli davat SCR alebo skor zdrazia benzin motor, ktory je EU mensinovy. Pripadne sa snazia dohnat zisk kvantitou, alebo ako nas drahy Opel zistil, drahym servisom.
Edit:
Mozno ze i dotuju, lebo Opel je v strate uz nejaky ten rok a celkom mi nie je jasne preco. Mozno diesel stale dotuju a dufaju, ze pri zmene okolnosti, alebo casom, to nejak vyriesia, hlavne aby nestratili podiel na trhu. Po VW skandale uz ziadna konspiracna teoria v tomto obore nie je uplne sialena
Re: emisie, spotreba :: realita
Napsal: 29 zář 2015, 17:18
od JeanK3
Pokud budeme mluvit ohledne emise, tady jde o to ze diesel ma tak blbý spalovani te se asi automobilky pomahaji tim ze software manipuluje s emisnimi daty. Fyzika a chemie ale osidit nedaji. EU je cim dal prisnejsi a to mozna zbytecne. Obavam se, ze maji problemy vice znacek a ne jen VW.
Re: emisie, spotreba :: realita
Napsal: 29 zář 2015, 19:12
od OldStanda
Někdo kecal a jiný na to přišel. Ten co kecal, má velké koryto a k němu se teď nahrne hodně mlaskajících.
D-FENS
Re: emisie, spotreba :: realita
Napsal: 25 říj 2015, 12:16
od jack
Mám dosť, "Zlodej kričí - chyťte zlodeja a že vraj aktivisti; to áno, len treba dodať, že pravdepodobne majú blízko k VW:
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... la-emisii/ .
Poviem popravde - nie som žiaden barbar, no ani fanatický ekológ a osobne je mi "putna" či mi auto vyprodukuje 180g/km alebo 250g/km emísií, hlavne že to ide a "netreba to tlačiť".
V akom svete to žijeme? Jeden druhému závidia ešte aj dieru v zadku - podľa hesla, keď nemám ja, tak nech to nemá nikto alebo keď prišli na to mne, tak nech sa ani ten druhý neraduje, veď predsa "Ve dvou se to táhne líp"!!!. Slávna nemecká precíznosť.
Jdu blít, velebnosti.
Re: emisie, spotreba :: realita
Napsal: 26 říj 2015, 20:06
od blesk
Iste, vacsinu ludi zaujima len to, kolko to zerie a ako to ide. Zaujimave ale je, ked maju nikde postavit oceliaren (Presov), otvorit tazbu uranu (Kosice), zlata (Kremnica), spalovnu (Roznava), dialnicu, hocico, hned su vsetci proti niceniu zivotneho prostredia. Ich maly diesel im ale nevadi. Kazdy hrabe len pre seba.
Re: emisie, spotreba :: realita
Napsal: 18 lis 2015, 11:16
od blesk
Zaujimavy rozhovor so sefom vyvoja motorov o tom co nas caka. Napriklad DPF aj pre priamovstrekove benziny a SCR mocovina aj do (naftovej )Fabie a najlepsi by bol CNG bez moznosti spalovat benzin (dala by sa zvysit kompresia = ucinnost):
http://auto.idnes.cz/spalovaci-motor-co ... tomoto_fdv
Re: emisie, spotreba :: realita
Napsal: 15 úno 2016, 12:45
od blesk
Nechapal som, ze preco je v Britanii nejakych 80% aut na naftu, ked nafta je tam napriklad o dost drahsia, nez benzin. No a tu je jedno z vysvetleni:
Daň z luxusu
Ve Velké Británii si motoristé připlatí
nejen za vozidlo, které se chová neekologicky
(za auto s CO2 přes 255 gramů
motorista ročně uhradí daň v přepočtu
až osmdesát tisíc korun), ale nově se
úřady zaměří také na cenu vozu. Jestliže
pořizovací náklady přesáhnou v přepočtu
jeden a půl milionu korun, musí si
majitel připravit dalších dvanáct tisíc.
Takze ked chcte povedzne Audi A7, tak si dobre rozmyslite, ci to bude V6 TFSI alebo V6TDI biturbo. Sice je tam priplatok 100.000Kc za naftu, ale minus 80.000 to hned vyzera inak.
Dalsi dovod je, ze na auto z nizkym CO2, asi pod 100g, co su vacsinou diesle, davali dotacie a (este pred Dieslgate) sa divili, ze CO2 neubudlo a naopak sa zvysili NOx v mestach.
Re: emisie, spotreba :: realita
Napsal: 15 úno 2016, 14:12
od mater
Hej, ked si na youtube pozries nejake anglicke recenzie aut tak to stale hovoria, ze kolko CO2 vypusta a kolko je za to DAN.
Presne, po novom by to mali zmenit a pozerat aj NOx
Pritom priroda si vie poradit s CO2, vek ked hori les tak kolko CO2 vznikne ... alebo sa mylim?