Stránka 1 z 3

Astra vs Octavia

Napsal: 16 kvě 2017, 23:03
od Dark69
Vozil som sa na starej Octavia I 1.9TDI 66Kw r.v.2002 diesel a mozem skonstatovat ze auto malo sviznejsie zrychlenie a kultivovanejsi chod motora ako moja ASTRA 1.7CDTI 81Kw :shock: :shock: V tej starej skatuli som sa citil lepsie ako v mojom a uzival si jazdu :)
Mate aj vy nejake postrehy??

Re: Astra vs Octavia

Napsal: 16 kvě 2017, 23:45
od PhiustQHL
Já se poměrně často musím vozit - jen jako spolujezdec, v novější verzi Oktávky z roku 2012 nebo 11, teď nevím, ale nijak dobře se mi nejezdí. Především bych vypíchl sedačky, na dlouhý cesty je "sedačka smrti" až příliž tvrdá a za poslední rok, co s ním jezdím, jsem nenašel polohu zádové opěrky, aby mě nebolel celej člověk. Na vyšších rychlostech je to auto neúměrně hlučný a motor neustále slyšíš, jakože dost nevychovaný traktůrek. A naopak onen kolega, kterému auto patří, má dvoulitr a ikdyž zrychlení má slušné a těch pár koníků navíc je znát, hlavně na první 4 stupně - pak už mu nějak dochází dech a nemám problém se držet a nebo dohnat se svojí 1.7 81kw.

Re: Astra vs Octavia

Napsal: 17 kvě 2017, 06:58
od gotha
v práci máme parametrami zhruba rovnakú oktávku.
r.v.2011, 180 000km.
Interiér Oktávky je ojazdenejší, páčka na blinkre akoby ulomená, sedadlá nič moc, auto za jazdy (tlmiče?) sa kýva dopredu a dozadu, ale i na bok ako motorový čln, je hlučné a hrozne smrdí z výfuku. (1.9tdi), dvere pri zavretí búchajú ako stodola.
Astra je naproti tomu benzín 1.4 - tichý motor, relatívne dostatočný aj pre 4člennú posádku, priemerka 6.7l/100km. Sedadlá astry sú super, materiály v interiéri sú celkom kvalitné. Astra má výborné jazdné vlastnosti, ostré zárkuty reže super a do kopca na horských prechodoch si jazdu užíva. Hlavným mínusom astry je posratá 6st. prevodovka M32, musel som ju dávať na repas (700€) a teraz mám dojem že odchádzajú synchróny - musím pomaly radiť. Mínusom je aj veľká hmotnosť astry ale to zas je tolerovateľné, ak s tým vieš jazdiť. plusom je krásny dizajn.

Re: Astra vs Octavia

Napsal: 17 kvě 2017, 10:01
od Marek L
Dark, poptej se, jestli nebyla načipovaná.
Co si vzpomínám od kolegů, tak tenhle motor si myslím hodně chválili, co se týče experimentálních možností, že prý snesl hodně a jel fakt parádně. Měl i parádní spotřebu na dálky - cca kolem 4 L. Říkalo se tomu hovorově rotačka myslím (asi podle turba).
Pak přišly PD-čka 1,9 77 kW, 2,0 103 kW apod. a to už bylo jinak. Když, tak mě opravte.
Jako nevýhodu těch oktávek bych asi uvedl hluk okolo 130 kmh a výš. Jako by to nemělo dostatečné tlumení, kritizovalo se to potom i u faceliftu. Hluk je ok prý až u nové Octavie 3.
Oktávka 2, co zmiňuješ měla megakufr, to se jí taky nedalo odepřít. Co se týče motoru a toho, jak o ní kámoši vždycky pochvalně mluvili, tak si myslím, že takové auto už automobilky nechcou vyrábět,
protože by možná krachovali na servisech :lol: :lol:
No a jinak, že to jelo - nezapomínejme, že to byla taková nespoutaná EURO trojka (čtverka?) tuším. :lol: Nevím, jestli už měla DPF...???

Co se tak občas člověk dočte v recenzích na Astru, tak se říká, že radši vzít 1,7 - 92 kW.
Že těch 81 je tak na hraně. A nebo rovnou dvoulitr. Ale já to nemám odzkoušeno.
Já už taky vím, že příště jestli benál, tak spíš tu 1,6 - 132 (147) kW a ne, že pořád bude někdo nafukovat tu jedna-čtverku až praskne... :lol:
Možna, že Dark narazil v praxi na otřepanou frázi - "Objem ničím nenahradíš" ;)

Re: Astra vs Octavia

Napsal: 17 kvě 2017, 13:32
od Dark69
To Marek L: Nachipovana nie je ta octavia, je v rodine tak viem isto :) Ano mas pravdu konkretne ten typ je nezmar, prezije vsetko a ide motoricky perfektne..... Ako vravis Astra je tazka a tych 81Kw mam na hrane, skoda ze nebolo vtedy na vyber nieco silnejsie...
Alebo ide mne zle auto :mrgreen:

Re: Astra vs Octavia

Napsal: 17 kvě 2017, 14:41
od Marek L
Nejde zle asi... prostě to tak je. Můj turbo benzín jede jakž takž, když jezdím sám. S celou rodinou už to není kdoví,co. Umí se to rychle zadýchat, když po tom něco chceš.Váží nám to s řidičem 1500 kilo. Objem jde dolů, euro norma nahoru :lol: A dneska máš místo 1,7 81(92) kW v dieselu 1,6 81(100) kW apod. U turbo benzínů 1,4-103kw, nahradilo 1,4-110 kw. No prostě nafukovací balonky... :D A aby to ještě trochu jelo, shodíme pár kilo...
Ale lidi jsou ovce, kdyby neviděli papírově pár kilowat navíc u nového modelu, tak by si asi řekli-hm, ta automobilka nevyrobila nic nového, koupím si auto jinde,kde dokázali přidat dvacet kilowat... :lol:

Jinak starou oktávku klidně jako druhé auto. Horší je sehnat spolehlivou, s pravdivou historií.
Jinak uživatelsky mi u oktávy nikdy nevyhovovalo ovládání tempomatu na té páčce, mám to radši na volantu. Na druhou stranu, některé výbavy klimatizace měly rovnou tlačítko dual, ne jak u našich Aster.
- každý zvlášť.

Re: Astra vs Octavia

Napsal: 17 kvě 2017, 14:56
od gotha
s tou páčkou tempomatu mi viac vyhovoval systém na oktávke (okrem toho, že pri preraďovaní tempomať vypol, na astre si to tempomat pamätá)
a na astre mi vadí že pri prepínaní info na palubnom počítači musím dať ruku dolu z volantu, lebo na prepínač na páčke nedosiahnem. to potom sa mi ani nechce prepínať ten infopanel.

Re: Astra vs Octavia

Napsal: 19 kvě 2017, 00:05
od Xavier
A ta octavka nema ziadne euroskrtice. O vahe nevraviac. Turbo benzim som jazdil vcera. St 140ps. Za mna ten motor je slabsi pocitovo ako 1,7cdti 130ps. Da sa aj s tym jazdit svizne, no turbo tam nebadat. Ide to az nad 3000tisic a hlucne to je potom viacej nez diesel. Inak dieslove astry su podla mna vyborne sprevodovane. Sice 81ka chce castejsie radit, no kolega s alfou cez 200kobi vravel, ze do 120 sa ho astra firemna drzala a stihala.

Re: Astra vs Octavia

Napsal: 19 kvě 2017, 00:08
od Xavier
U mna opacne. Nikdy by sim uz nechcel auto s packovym tempomatom. To iste motylikove stierace, velke plus. Tempomat maju tak len diesle...tiez to bolo cudne, ale da sa ti pouzit ako poloautomat

Re: Astra vs Octavia

Napsal: 19 kvě 2017, 00:10
od Xavier
A este na temu nafukovacie balony. Astra k co som snou jazdil mala litrovy motor a ten sa podla mna pri dobrom radeni vyrovnal mojmu dieslu. Hravo by tu 1,4ku 140konovu tazsiu j st astru dala dole