Astra J ST 1.6 SIDI 125 kW - dvojče
Napsal: 25 srp 2015, 23:48
Jak jsem sliboval, přidávám fotky našeho "dvojčete" k http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=486.
Moje původní nadšení z motoru 1.6 SIDI mi v zásadě vydrželo, i když pár kritických poznámek k autu mám.
Ale nejdřív krátké zhodnocení a zkušenosti po cca 7500 km, které jsem od dubna najezdil:
- motor si pěkně "sednul" výkon šel trochu nahoru a spotřeba dolů (z původních cca 8,0 l/100km na nynější dlouhodobou 7,0 - dle PP). Jezdím s tím hlavně město a okresky kolem Prahy a občas moc rád využiju potenciál a zátah motoru. Dá se s tím jezdit i za 6,0 l, ale taky za 9,0, hodně záleží na stylu jízdy. Poslední nádrž asi 6,7 PP, reálně 7,2 l/100 km. Na pohodovou jízdu bohatě stačí otáčky tak do 2500, pak je frajeřina jak se to nechá vytočit a pořád skvěle táhne (ty pohledy v zrcátku za to stojí )
- spotřeba je zatím nižší, než moje dřívější Astra-H Caravan 1.8 (92 kW), což mě s ohledem na rozměry a váhu J-čka mile překvapilo
- parkovací kamera je návyková, člověk si pak troufá i do menších míst s rezervou vpředu i vzadu kolem 15 cm
- sklopná zrcátka při parkování v Praze skoro nutnost
- konečně víceřádkový displej s dvěma PP
- stop&start bych klidně oželel, když nastartuju, hned ho vypínám, a zapnu ho jenom při dojezdu na červenou u které vím, že bude delší. Lepší by bylo trvalé vypnutí a tlačítko na občasné zapnutí.
- příjemně mě překvapila navigace, která si umí (asi přes radio) stáhnout nehody a kolony; nepříjemně překvapila, že do ní nejdou nahrát vlastní POI
- díky systému kontroly tlaku v pneu a zapsaných pneu v TP jsem se rozhodl přezouvat letní/zimní pneu na jedny disky, což se při rozměru 225/50/R17 trochu prodraží (ještě, že na nafťáku to nemáme)
A teď stručné subjektivní porovnání obou našich dvojčat:
- 1.6 SIDI je i přes podobnou hmotnost s 2.0 CDTI celkově hbitější a mrštnější, větší rozsah využitelených otáček je ideální do města a na klikaté okresky
- 2.0 CDTI je nepřekonatelná na delší cesty, hlavně na dálnici, tam silou při 130 km/hod + spotřebou dává 1.6 SIDI celkem na frak
- 1.6 SIDI v interiéru prakticky není slyšet (až v otáčkách nad 3000 trochu), 2.0 CDTI je po nastartování "traktor" až v rychlostech nad 80 km/hod to trochu přehluší aerodynamický hluk
- možná je to jenom pocit, ale 1.6 SIDI má tužší a jistější posilovač řízení (možná už vyslyšeli výtky na přeposílování v recezních)
- výrazně měkčí spojka u 1.6 SIDI než u 2.0 CDTI
- ostřejší nástup brzd u 1.6 SIDI než u 2.0 CDTI
- převodovka u 1.6 SIDI má sice kratší dráhy, ale zase je občas nepřesná, skoro mi víc vyhovuje ta z nafťáku s delšími drahami, ale jistotou
Obě dvojčata zatím dobře slouží a doufám, že to tak dlouho vydrží ...
Moje původní nadšení z motoru 1.6 SIDI mi v zásadě vydrželo, i když pár kritických poznámek k autu mám.
Ale nejdřív krátké zhodnocení a zkušenosti po cca 7500 km, které jsem od dubna najezdil:
- motor si pěkně "sednul" výkon šel trochu nahoru a spotřeba dolů (z původních cca 8,0 l/100km na nynější dlouhodobou 7,0 - dle PP). Jezdím s tím hlavně město a okresky kolem Prahy a občas moc rád využiju potenciál a zátah motoru. Dá se s tím jezdit i za 6,0 l, ale taky za 9,0, hodně záleží na stylu jízdy. Poslední nádrž asi 6,7 PP, reálně 7,2 l/100 km. Na pohodovou jízdu bohatě stačí otáčky tak do 2500, pak je frajeřina jak se to nechá vytočit a pořád skvěle táhne (ty pohledy v zrcátku za to stojí )
- spotřeba je zatím nižší, než moje dřívější Astra-H Caravan 1.8 (92 kW), což mě s ohledem na rozměry a váhu J-čka mile překvapilo
- parkovací kamera je návyková, člověk si pak troufá i do menších míst s rezervou vpředu i vzadu kolem 15 cm
- sklopná zrcátka při parkování v Praze skoro nutnost
- konečně víceřádkový displej s dvěma PP
- stop&start bych klidně oželel, když nastartuju, hned ho vypínám, a zapnu ho jenom při dojezdu na červenou u které vím, že bude delší. Lepší by bylo trvalé vypnutí a tlačítko na občasné zapnutí.
- příjemně mě překvapila navigace, která si umí (asi přes radio) stáhnout nehody a kolony; nepříjemně překvapila, že do ní nejdou nahrát vlastní POI
- díky systému kontroly tlaku v pneu a zapsaných pneu v TP jsem se rozhodl přezouvat letní/zimní pneu na jedny disky, což se při rozměru 225/50/R17 trochu prodraží (ještě, že na nafťáku to nemáme)
A teď stručné subjektivní porovnání obou našich dvojčat:
- 1.6 SIDI je i přes podobnou hmotnost s 2.0 CDTI celkově hbitější a mrštnější, větší rozsah využitelených otáček je ideální do města a na klikaté okresky
- 2.0 CDTI je nepřekonatelná na delší cesty, hlavně na dálnici, tam silou při 130 km/hod + spotřebou dává 1.6 SIDI celkem na frak
- 1.6 SIDI v interiéru prakticky není slyšet (až v otáčkách nad 3000 trochu), 2.0 CDTI je po nastartování "traktor" až v rychlostech nad 80 km/hod to trochu přehluší aerodynamický hluk
- možná je to jenom pocit, ale 1.6 SIDI má tužší a jistější posilovač řízení (možná už vyslyšeli výtky na přeposílování v recezních)
- výrazně měkčí spojka u 1.6 SIDI než u 2.0 CDTI
- ostřejší nástup brzd u 1.6 SIDI než u 2.0 CDTI
- převodovka u 1.6 SIDI má sice kratší dráhy, ale zase je občas nepřesná, skoro mi víc vyhovuje ta z nafťáku s delšími drahami, ale jistotou
Obě dvojčata zatím dobře slouží a doufám, že to tak dlouho vydrží ...