Po roce a půl je čas trochu bilancovat:
- motor 2.0 CDTI 121 kW je bezva společník na dlouhé cesty, hlavně dálnici, ve městě a horších okreskách je to už horší, díky zpřevodování a nízkému rozsahu otáček musím pořád řadit
, myslím, že na tu dynamiku má hodně slušnou spotřebu (5,7-6,0 l/100 km, podle trasy) a to jí fakt nešetřím.
- výbava dobrá, chybí mi tam jenom víceřádkový displej, což je prý jenom pro motory "ECO", a teď už vím (vysvětlím na konci
), že i navigace a zadní kamera
- výborný je nosič na kola, naučil jsem se tam 2 kola osadit nebo demontovat za cca 2 minuty
- skvělá jsou ergonomická sedadla
- vynikající xenony, tam bych jenom vytkl někdy pomalejší reakci automatiky dálkových světel, proto jí vypínám
- prostor vzadu mi nepřijde nijak hrozný, když jsem to porovnával s H-čkem, tak při mém nastavení sedadla prakticky stejný a při porovnání s oktávkou II je to asi 2 cm míň (měřeno od zadku předního opěradla k předku zadního opěradla), Škodovka má totiž dost krátký sedáky - obecně ve všech modelech a proto to tak zkresluje !
- po tom roce a půl jsem mám jenom dvě drobné "vady": vrzající roletka kufru, kterou mi po testování vyměnili v rámci záruky za novou a teď se trochu ozývá na kostkách vrzání ve sloupku u řidiče, ale nic hrozného.
Takže celkově spokojenost ... No a tím se dostávám k avizovanému, proč už vím. Naší Astře ST jsme totiž pořídili dvojče, tentokrát 1.6 SIDI 125 kW, bez nosiče na kola, ale jinak stejnou barvu (Deep Sky) a téměř stejnou výbavu + navigaci 950 a zadní kameru a pár drobností.
Mám s ní najeto zatím asi 200 km a jsem z ní naprosto nadšený
- snad mi to vydrží
Založím na ní časem samozřejmě extra vlákno a snad i přidám fotky.
Byla to nabídka, co se nedala odmítnout i za cenu smutného loučení s Astrou-H Caravan po 10 letech věrných služeb. Snad ségry dvojčata budou stejně tak dobře sloužit ...