Stránka 1 z 7

Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 29 čer 2013, 23:24
od meiki
Zdravím na fóru,
tak jsem se zařadil mezi majitele nové astry, konkrétně 1,4 (103 kw) a tovární LPG (systém LANDIRENZO), barva Dark Mahogany, výbava Enjoy a navíc:
Sada Enjoy: palubní počítač vč. kontrolního systému (bohužel až po objednání jsem se dověděl, že s továrním LPG se počítač nedodává, první zklamání), přední mlhová světla, volant potažený kůží, dvouzónová automatická klimatizace
Optická a osvětlovací sada 1: dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, automatické přepínání světel s detekcí tunelu
Ochranná sada: elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, části zrcátek s černým leskem (asi jsem slepý, ale nevím co se tím prakticky myslí), pokročilý parkovací asistent, varování pro slepý úhel
Denní svícení LED
Posuvná loketní opěrka vpředu s přihrádkou v přední konzole
Díky LPG je navíc jako bonus víceúrovňový zavazadlový prostor - "falešná" podlaha

S autem jsem zatím naprosto spokojený, už mám najeto cca 3500 km, ale přeci jenom jsem narazil na pár drobností, které mi celkový dojem trochu kazí. V první řadě je to absence palubního počítače, chápu je to daň za úspornější jízdu, ale že to nějak neumí vymyslet... Docela mě překvapilo, že při pokročilém parkovacím asistentu se mi displeji zobrazuje pouze přední indikace vzdálenosti od překážky, nikoliv ta verze vpředu a vzadu (asi je to tím chybějícím počítačem). Při dešti a nastavené automatické distribuci vzduchu v kabině, bez klimatizace, se zamlžují skla, takže musím manuálně nastavit alespoň minimální úroveň větráku, to by si také mohlo nějak hlídat. Dále bych zrušil tu nakládací hranu do kufru, je neustále plná prachu a špíny, nikdy jsem to na autě neměl a už to taky víckrát na autě nechci. Někdy nechápu fungování denního svícení, např. při vyjetí z tunelu mu trvá i několik kilometrů než si uvědomí, že může zhasnout plná světla a rozsvítit denní.

Zmíněné negativy nejsou zase tak závažné, abych s tím nemohl žít, takže převládá celková spokojenost. Skvěle funguje varování na slepý úhel a také jsem velice spokojen s velikostí toroidní nádrže na LPG, vejde se do ní cca 38 dm3 plynu. Sice falešná podlaha musí být zvednuta do nejvyšší úrovně, což u hatchbacku sebere hodně z kufru, ale nákup se mi tam vejde, víc nepotřebuji :-)

Re: Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 29 čer 2013, 23:25
od meiki
Ještě přidávám fotky kufru a motoru. A když se na to tak dívám zpětně, tak jsem si měl ještě připlatit za chrom kolem oken, vypadá to mnohem lépe :-)

Re: Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 05 črc 2013, 14:37
od bitttpower
Ahoj,vítam dalšiho nadšence do Lpg.Astra vypada moc pěkně,tak hlavně at dlouho a bezproblemu slouži a vyhybaji se ji zavistivci.Jinak už jsi nějak měřil za kolik litru lpg jezdiš?

Re: Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 07 črc 2013, 22:50
od Phrz
pekna, at slouzi, ten facelift se jim proste povedl...

ja jsem treba tu podlahu kvuli zmenseni toho prostoru nebral, je proste i na nejnizsi zvedla a nejde to snad ani cely demontovat pokud vim. Vypada to sice lepe a je to nekdy i prakticke, ale pry to unese snad jen 100kg..

tak to uz mas da se rict zajety... pozorujes nejakou zmenu spotreby/vykonu ?

Re: Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 21 črc 2013, 19:53
od RRR1970
Gratulujem k novej Astre 1,4 NET. z tým palubným PC máš pravdu,aj mne chýba no ja som to vedel už pri objednávaní auta. ja mám z mojou nabehané asi 12 000km a zatial jazdím iba na LPG. teraz v lete to prepína z benzínu na LPG ihned no v zime až ked sa motor ohreje. zatial 100 perc. spokojnost . s tou nakladaciou hranou máš pravdu aj mne sa tam drží špina a prach,ale nevadí mi to ,nakolko auto je fantastické a každú jazdu si vychutnávam a z manželkou máme stále diskusiu kto si zobere opla a kto starého fiata.

Re: Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 22 črc 2013, 21:41
od meiki
Už mám najeto čerstvě 5000 km a pořád 100% spokojenost. Denně jezdím dálnici + jižní spojka v Praze a spotřeba se pohybuje kolem 7,7 l LPG na 100 km, ještě by to šlo úsporněji, ale nechávám se často unést a zbytečně šlapu na plyn a pořád si říkám, že taky od příště začnu používat tempomat :-) Ale jsem ve fázi, kdy jsem auto nejdříve šetrně zajížděl a teď zase zbytečně zkouším co umí, což má spotřebu celkem radikální vliv. Že bych pozoroval nějaké rozdíly v jízdě na LPG nebo benzín se říct nedá.
Líbí se mi, že člověk jede v klidu v nízkých otáčkách, ještě jsem pořád překvapen, že benzínové auto po mě chce při 2000 otáčkách přeřadit na vyšší rychlostní stupeň. Ale stačí tomu trochu pomoci a auto ukáže svou dravost.
Jinak ta podlaha v kufru byla zdarma v ceně přestavby, sólo jsem ji neobjednával. Když potřebuji víc místa, tak ji jakoby složím za zadní sedačky a tašky rozhodím kolem bomby. Myslím si, že v případě nutnosti by šla celá vyndat.
Nedávno mě rozesmál kolega z práce, když jsem ho vezl a dověděl se, že mám LPG, tak se celou dobu klepal, že to bouchne a kdy se tomu taky sníží ten výkon (ach ty předsudky proti LPG :-))

Re: Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 22 črc 2013, 21:56
od pico
Asi to su len predsudky ale ja sa takisto plynu bojim. Zazil som doma prerabane Felicie, kde bol citit Merkaptan a jednoducho mam k LPG respekt. Nediv sa teda kolegovi. Mna nepresvedci nic, je to jednoducho vo mne ;)

Re: Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 23 črc 2013, 21:09
od RRR1970
Tak ja sa plynu nejako nebojím,i ked som mal tiež troška obavu že mi kuna prehryzne nejakú hadičku z plynom v motorovom priestore,nakolko som zistil že mi tam niečo chodí a trošku mi to potrhalo tapacírung kapoty. kedže som rybár ,na plastové kryty motora som ponaliepal chemoprénom najvačšie dvojháčiky aké som mal. v priebehu týždna som zistil že háčiky zmizli ,asi si ich napichala do kožúška a nejaké nové poškodenie som už nadalej nezaznamenal.
mne na plyne vadí iba tá hnusná velká zelená nálepka LPG.

Re: Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 05 lis 2013, 20:50
od qidlik
meiki píše:Už mám najeto čerstvě 5000 km a pořád 100% spokojenost. Denně jezdím dálnici + jižní spojka v Praze a spotřeba se pohybuje kolem 7,7 l LPG na 100 km, ještě by to šlo úsporněji, ale nechávám se často unést a zbytečně šlapu na plyn a pořád si říkám, že taky od příště začnu používat tempomat :-) Ale jsem ve fázi, kdy jsem auto nejdříve šetrně zajížděl a teď zase zbytečně zkouším co umí, což má spotřebu celkem radikální vliv. Že bych pozoroval nějaké rozdíly v jízdě na LPG nebo benzín se říct nedá.
Líbí se mi, že člověk jede v klidu v nízkých otáčkách, ještě jsem pořád překvapen, že benzínové auto po mě chce při 2000 otáčkách přeřadit na vyšší rychlostní stupeň. Ale stačí tomu trochu pomoci a auto ukáže svou dravost.
Jinak ta podlaha v kufru byla zdarma v ceně přestavby, sólo jsem ji neobjednával. Když potřebuji víc místa, tak ji jakoby složím za zadní sedačky a tašky rozhodím kolem bomby. Myslím si, že v případě nutnosti by šla celá vyndat.
Nedávno mě rozesmál kolega z práce, když jsem ho vezl a dověděl se, že mám LPG, tak se celou dobu klepal, že to bouchne a kdy se tomu taky sníží ten výkon (ach ty předsudky proti LPG :-))

Re: Astra 1,4 - 103 kw - LPG - hatchback

Napsal: 13 lis 2013, 20:11
od tracid
Zdravim,

mel bych dotaz na majitele tovarnich 1.4turbo LPG. Prave vyjizdim svou prvni nadrz na LPG a v okamziku kdy jsem mel na LPG najeto cca 330 km a palivomer ukazoval priblizne 1/4 nadrze, najednou palivomer spadl na "nulu", zacala blikat kontrolka rezervy a rozsvitil se napis o nedostatku paliva. Normalne jsem na LPG pokracoval dalsich 20 km, nez jsem dojel domu a na benzin zatim neprepl.
Cetl jsem, ze na nadrz lze ujet nejakych 400-450 km, takze predpokladam, ze skutecne jeste mam v nadrzi asi 1/4 paliva. Chci se proto zeptat, zda je toto chovani normalni nebo vam palivomer klesa stejnym tempem az k nule?

Uprimne nemam moc rad kdyz na me na palubni desce cokoli blika a jestli tohle dela normalne tak to neni zrovna 2x prijemna vlastnost.