Astra J 1.4 74 kW enjoy
Napsal: 29 čer 2013, 09:04
Zdravím
Kedže mám astru už nejaký ten rôčik, najazdených na nej zopár desiatok tisíc kilometrov, chcel by som sa podeliť o skúsenosti, postrehy, chyby a podobne, ktoré sa za 3 roky používania priniesli. Astra je vo výbave enjoy so základným motorom 1.4 74 kW. Dizajn je aj po určitom čase krásny, na auto sa dá pozerať zo všetkých strán, nekomplikovaný. Aj po facelifte, ktorý prišiel pomerne skoro (myslím, že nebol ešte potrebný) astre na kráse neubral. Interiér, tichý, útulný priestranný, na zadných sedadlách sa sedí pohodlne, ale tvrdé sedáky nie sú moc pohodlné pre dlhú jazdu, taktiež ak sú predné sedadlá posunté viac vzadu, pod ne, len ťažko dáte nohy, minimálny priestor. Z pohľadu vodiča je všetko po ruke, chválim multifunkčný volant, taktiež idividualizáciu kľúčov, celý kopec rôznych nastavení a podobne. Kvalita spracovania?? No nie je to zlé, ale tu je kameň úrazu, niektoré veci sú drobnosti, ktoré človek nevníma, ale sú aj veci, ktoré značne obmedzujú komfort jazdy. Madlá dverí už od prvého nasadnutia pri dotyku jemne vŕzgajú, detial, ale nesvedčí to o moc dobrom spracovaní, neviem ako sú na tom iné astry (napr.aj po facelifte), ale v predajni mali všetky ten istý problém, pokiaľ však nevydávajú zvuk počas jazdy, prežijete to . Teraz sa dostávam k hlavným nedostatkom, akonáhle sa otpeplí, ozýva sa viac menej spojkový pedál, ktorý vŕzga, pri zatlačený puká, akoby chcela pružina každú chvíľu prasknúť. V servise kedže sa to neprajavilo tak ako mne len premazali, výmena neprišla ani náhodou vhod, podľa technika nebolo treba. Tak každý rok po zime, si premazávam spojkový pedál sám, zatiaľ to pomáha, ale niekedy vo väčšom teple sa občas ozve. Ventilátor chladenia/kúrenia pri prechode z tepla do chladu, teda v zimných mesiacoch píska, akoby sa zadrhával. Bola na astry na tento ventilátor aj zvolavácia akcia, mne ho však ani raz nevymenili. Argumentovali tým, že to bolo príliš znečisteným peľovým filtrom, takže pri najbližšej prehliadke, kedže bola aj zvolávačka, neodídem pokiaľ ho nevymenia, aj keď auto už nie je v garantovanej 2-ročnej záruke. Interér sám o sebe, počas jazdy či prístrojovka, alebo výplne dverí, nevydávajú žiadne zvuky ani po najazdených 76 000 km. Okrem spomenutých veci, najväčším obmedzením komfortu je sedadlo, ktorého operadlo, vŕzga, puká aj pri najmenšom pohybe, robí to v každom počasí, nezávisle od teplôt. Aj pri menšom pohybe sa ozýva zvuk, ktorý občas človeka doháňa skoro do zúrivých stavov, v servise samozrejme, neuznali vadu v rámci záruky, takže zatiaľ neviem ako toto poriešit, asi rozoberiem celé sedadlo, ani na starom favorite, či starej ibize nikdy nevŕzgalo sedadlo. Čo sa týka interiéru, toto sú hlavné nedostatky, ktoré ma obmedzujú, a znepríjemňujú jazdu. Podvozok, je komfortný, trochu tvrdý, ale dá sa naň spoľahnúť aj v kritických situáciach, samotné ESP nezasahuje až tak často, jeho zásah je častejšií v zime. Motor. Kapitola samá o sebe, nie je to chyba tohto motora, sám so ho zvolil, ako vhodnú základnú motorizáciu, ale až neskôr som si uvedomil, že atmosféri pre ťažkú astru sú úplne nevhodné. Tento motor je možno doboru voľbou do menšej corsy, ale do astry??? Nepoužiteľný. Po meste sa s ním dá jazdiť, ale dlhšie trasy, horské prechody, diaľničné stúpania, podraďovať a podraďovať, každá váha naviac sa prejaví. Najazdil som aj veľa km po európe, ale niekedy neustále trápenie sa s motorom bolo unavujúce. Motor je sám o sebe tichý, kultivovaný, žiadne problémy som s ním okrem sily nemal, ale to je chyba konštruktérov, že auto je tak ťažké. Teraz by som do atmosféry nešiel. Áno bola to moja voľba, takže toto ako mínus až tak neprikladám. Astra je slušné auto, nevyniká, ale ani nepadá pod priemer triedy. Má v ponuke systémy, ktoré iný neponúkajú, tým sa astra dostáva niektoré prvky pre danú kategóriu nebovyklé, adaptívne svetlá, flexibilný podvozok a podobne. Cenovo to tiež nie je zlé, predajcovia sú ochotný poskytnúť zľavu a naviac, opel má v ponuke rôzne akcie, kde sa za slušnú cenu dá kúpiť dobré vybavený model. Po mojom každodennom používaní nedám na astru dopustiť, len naštvú veci, ktoré som spomenul vyššie. Či by som šiel opäť do astry, moja odpoveď až taká jednoznačná nebude. Takto v krátkosti moje postrehy
Kedže mám astru už nejaký ten rôčik, najazdených na nej zopár desiatok tisíc kilometrov, chcel by som sa podeliť o skúsenosti, postrehy, chyby a podobne, ktoré sa za 3 roky používania priniesli. Astra je vo výbave enjoy so základným motorom 1.4 74 kW. Dizajn je aj po určitom čase krásny, na auto sa dá pozerať zo všetkých strán, nekomplikovaný. Aj po facelifte, ktorý prišiel pomerne skoro (myslím, že nebol ešte potrebný) astre na kráse neubral. Interiér, tichý, útulný priestranný, na zadných sedadlách sa sedí pohodlne, ale tvrdé sedáky nie sú moc pohodlné pre dlhú jazdu, taktiež ak sú predné sedadlá posunté viac vzadu, pod ne, len ťažko dáte nohy, minimálny priestor. Z pohľadu vodiča je všetko po ruke, chválim multifunkčný volant, taktiež idividualizáciu kľúčov, celý kopec rôznych nastavení a podobne. Kvalita spracovania?? No nie je to zlé, ale tu je kameň úrazu, niektoré veci sú drobnosti, ktoré človek nevníma, ale sú aj veci, ktoré značne obmedzujú komfort jazdy. Madlá dverí už od prvého nasadnutia pri dotyku jemne vŕzgajú, detial, ale nesvedčí to o moc dobrom spracovaní, neviem ako sú na tom iné astry (napr.aj po facelifte), ale v predajni mali všetky ten istý problém, pokiaľ však nevydávajú zvuk počas jazdy, prežijete to . Teraz sa dostávam k hlavným nedostatkom, akonáhle sa otpeplí, ozýva sa viac menej spojkový pedál, ktorý vŕzga, pri zatlačený puká, akoby chcela pružina každú chvíľu prasknúť. V servise kedže sa to neprajavilo tak ako mne len premazali, výmena neprišla ani náhodou vhod, podľa technika nebolo treba. Tak každý rok po zime, si premazávam spojkový pedál sám, zatiaľ to pomáha, ale niekedy vo väčšom teple sa občas ozve. Ventilátor chladenia/kúrenia pri prechode z tepla do chladu, teda v zimných mesiacoch píska, akoby sa zadrhával. Bola na astry na tento ventilátor aj zvolavácia akcia, mne ho však ani raz nevymenili. Argumentovali tým, že to bolo príliš znečisteným peľovým filtrom, takže pri najbližšej prehliadke, kedže bola aj zvolávačka, neodídem pokiaľ ho nevymenia, aj keď auto už nie je v garantovanej 2-ročnej záruke. Interér sám o sebe, počas jazdy či prístrojovka, alebo výplne dverí, nevydávajú žiadne zvuky ani po najazdených 76 000 km. Okrem spomenutých veci, najväčším obmedzením komfortu je sedadlo, ktorého operadlo, vŕzga, puká aj pri najmenšom pohybe, robí to v každom počasí, nezávisle od teplôt. Aj pri menšom pohybe sa ozýva zvuk, ktorý občas človeka doháňa skoro do zúrivých stavov, v servise samozrejme, neuznali vadu v rámci záruky, takže zatiaľ neviem ako toto poriešit, asi rozoberiem celé sedadlo, ani na starom favorite, či starej ibize nikdy nevŕzgalo sedadlo. Čo sa týka interiéru, toto sú hlavné nedostatky, ktoré ma obmedzujú, a znepríjemňujú jazdu. Podvozok, je komfortný, trochu tvrdý, ale dá sa naň spoľahnúť aj v kritických situáciach, samotné ESP nezasahuje až tak často, jeho zásah je častejšií v zime. Motor. Kapitola samá o sebe, nie je to chyba tohto motora, sám so ho zvolil, ako vhodnú základnú motorizáciu, ale až neskôr som si uvedomil, že atmosféri pre ťažkú astru sú úplne nevhodné. Tento motor je možno doboru voľbou do menšej corsy, ale do astry??? Nepoužiteľný. Po meste sa s ním dá jazdiť, ale dlhšie trasy, horské prechody, diaľničné stúpania, podraďovať a podraďovať, každá váha naviac sa prejaví. Najazdil som aj veľa km po európe, ale niekedy neustále trápenie sa s motorom bolo unavujúce. Motor je sám o sebe tichý, kultivovaný, žiadne problémy som s ním okrem sily nemal, ale to je chyba konštruktérov, že auto je tak ťažké. Teraz by som do atmosféry nešiel. Áno bola to moja voľba, takže toto ako mínus až tak neprikladám. Astra je slušné auto, nevyniká, ale ani nepadá pod priemer triedy. Má v ponuke systémy, ktoré iný neponúkajú, tým sa astra dostáva niektoré prvky pre danú kategóriu nebovyklé, adaptívne svetlá, flexibilný podvozok a podobne. Cenovo to tiež nie je zlé, predajcovia sú ochotný poskytnúť zľavu a naviac, opel má v ponuke rôzne akcie, kde sa za slušnú cenu dá kúpiť dobré vybavený model. Po mojom každodennom používaní nedám na astru dopustiť, len naštvú veci, ktoré som spomenul vyššie. Či by som šiel opäť do astry, moja odpoveď až taká jednoznačná nebude. Takto v krátkosti moje postrehy