Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Napsal: 15 led 2012, 03:13
Zhruba před rokem jsem se rozhodl obměnit vozový park a nahradit dosluhující Vectru B. Auto to bylo výborné, ale začalo se projevovat jeho stáří (najeto 230t km, RV 1997) - koroze na dveřích, problémy s klimou, vibrace od přední nápravy atd..
Vzhledem k dobrým zkušenostem s autorizovaným servisem jsem se rozhodl, že to bude opět Opel. Líbil by se mi třeba Renault Megane, ale např. cena za výměnu rozvodového řetězu u našeho staršího Clia v místním servisu mně poněkud zaskočila. Omrknul jsem i konkurenci - I30 mi přišla vevnitř poněkud laciná, navíc neměla aut. klimu, Golfa jsem zase zavrhnul jako nejvíc kradené auto.
O motoru bylo rozhodnuto, vzhledem k ročnímu nájezdu a nekultivovanosti dieselové 1.7, raději benzín a případně časem předělat na plyn.Zbývalo tedy rozhodnout zda to bude nová či starší Astra. To bylo dilema ! Háčko by vyšlo s 1.6 na 330 tisíc, nové Jéčko s 1.4 T na 410 tisíc. Absolvoval jsem zkušební jízdu s oběma vozy a stále jsem se nemohl rozhodnout. Nakonec jsem obětoval pětistovku a na jeden den zapůjčil Astru H 1.6 a bylo to.
Astra H není špatné auto, ale bohužel je zastaralé. Nejvíc mě odradily ty vibrace plynového pedálu při určitých otáčkách motoru - to neměla ani Lada Navíc mi vadila absence denního svícení nebo to ovládání blinkrů . Tyhle vady bych ještě přežil, kdybych nejezdil s autem po dálnici. Po nájezdu na dálnici a překročení 100 kilometrové rychlosti se začne u staršího modelu drát dovnitř hluk motoru, větru od čelního skla i bočních dveří. Při stotřiceti už to přebíjí i rádio a s komfortní jízdou to už nemá mnoho společného. To v novém modelu je ticho, je jen slyšet, jak boční zrcátka proráží vzduch.
Takže nakonec zakoupena v rámci Opel 24 hodin:
Astra ST 1.4 T 88kW Enjoy
modrá barva (někde jsem musel šetřit)
dvouzónová klima
dešťový senzor
samostmívací zrcátko
palubní PC
volant potažený kůží
rádio CD 400
elektrická parkovací brzda
ráfky z lehkých slitin 17
Přemýšlel jsem i o lepší výbavě, ale ty příplatky jsou dost vysoké a nechtěl jsem zbytečně zvyšovat pořizovací cenu. Uvažoval jsem i o silnější 1.4 T, ale ta nabízí vyšší výkon až ve vyšších otáčkách a turbo motory jsou dělány především pro jízdu na spotřebu, kdy motor točí kolem dvoutisíc otáček.
Vozidlo přišlo v květnu 2011. První kilometry nebyly zrovna požitek, řazení šlo ztuha, v nižších otáčkách škubání, při sešlápnutí plynu zase divné zvuky z motoru. Několikrát mi to na křižovatce ze začátku i chcíplo
V současné době najeto 12 000 km, dlouhodobá spotřeba 7,3l/100km, pro srovnání stejně těžká Vectra brala 8 litrů (stejné trasy). Jízdní komfort a objem kufru mi přijde stejný jako měla Vectra, holt pokrok.
V rámci záruky měněna vodní pumpa, přetěsněna převodovka.
Vzhledem k dobrým zkušenostem s autorizovaným servisem jsem se rozhodl, že to bude opět Opel. Líbil by se mi třeba Renault Megane, ale např. cena za výměnu rozvodového řetězu u našeho staršího Clia v místním servisu mně poněkud zaskočila. Omrknul jsem i konkurenci - I30 mi přišla vevnitř poněkud laciná, navíc neměla aut. klimu, Golfa jsem zase zavrhnul jako nejvíc kradené auto.
O motoru bylo rozhodnuto, vzhledem k ročnímu nájezdu a nekultivovanosti dieselové 1.7, raději benzín a případně časem předělat na plyn.Zbývalo tedy rozhodnout zda to bude nová či starší Astra. To bylo dilema ! Háčko by vyšlo s 1.6 na 330 tisíc, nové Jéčko s 1.4 T na 410 tisíc. Absolvoval jsem zkušební jízdu s oběma vozy a stále jsem se nemohl rozhodnout. Nakonec jsem obětoval pětistovku a na jeden den zapůjčil Astru H 1.6 a bylo to.
Astra H není špatné auto, ale bohužel je zastaralé. Nejvíc mě odradily ty vibrace plynového pedálu při určitých otáčkách motoru - to neměla ani Lada Navíc mi vadila absence denního svícení nebo to ovládání blinkrů . Tyhle vady bych ještě přežil, kdybych nejezdil s autem po dálnici. Po nájezdu na dálnici a překročení 100 kilometrové rychlosti se začne u staršího modelu drát dovnitř hluk motoru, větru od čelního skla i bočních dveří. Při stotřiceti už to přebíjí i rádio a s komfortní jízdou to už nemá mnoho společného. To v novém modelu je ticho, je jen slyšet, jak boční zrcátka proráží vzduch.
Takže nakonec zakoupena v rámci Opel 24 hodin:
Astra ST 1.4 T 88kW Enjoy
modrá barva (někde jsem musel šetřit)
dvouzónová klima
dešťový senzor
samostmívací zrcátko
palubní PC
volant potažený kůží
rádio CD 400
elektrická parkovací brzda
ráfky z lehkých slitin 17
Přemýšlel jsem i o lepší výbavě, ale ty příplatky jsou dost vysoké a nechtěl jsem zbytečně zvyšovat pořizovací cenu. Uvažoval jsem i o silnější 1.4 T, ale ta nabízí vyšší výkon až ve vyšších otáčkách a turbo motory jsou dělány především pro jízdu na spotřebu, kdy motor točí kolem dvoutisíc otáček.
Vozidlo přišlo v květnu 2011. První kilometry nebyly zrovna požitek, řazení šlo ztuha, v nižších otáčkách škubání, při sešlápnutí plynu zase divné zvuky z motoru. Několikrát mi to na křižovatce ze začátku i chcíplo
V současné době najeto 12 000 km, dlouhodobá spotřeba 7,3l/100km, pro srovnání stejně těžká Vectra brala 8 litrů (stejné trasy). Jízdní komfort a objem kufru mi přijde stejný jako měla Vectra, holt pokrok.
V rámci záruky měněna vodní pumpa, přetěsněna převodovka.