Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive
Napsal: 23 říj 2016, 10:41
Zdravím všechny.
Mám trochu času, tak představuji svou Astru, myslím, že nijak nevybočující ze standartních řad.
Auto zakoupeno jako druhé po krátké Astře G. Po skoro roce hledání různých jiných ojetin, než je Astra, které ve slušném stavu a aspoň trochu důvěryhodné vyžadovaly min. 300000 Kč a stejně měly najeto 100 -150 tis. km., jsme se doma rozhodli, že si raději trochu připlatíme za nové a hlavně podle našeho gusta vybavené auto. Snížili jsme nároky na výkon motoru, spotřebu, typ auta a za slušných podmínek programu Opel Partner jsme šli do Astry J. Barvu jsme původně chtěli ten tmavý mahagon, ale Opel ji údajně ke konci výroby vyřadil z nabídky. Nakonec auto objednáno snad dva týdny před koncem možnosti ho vůbec objednat.
Spíš se pokusím o takové snad reálné zhodnocení auta skoro po roce provozu.
Plusy a čeho nelituju, že jsem připlatil:
celkově pěkné auto, hlavně zevnitř, ale to bych si ho asi nekoupil, že?
rovný kufr bez zbytečných vyboulenin
CD 600 a Infinity sound system, který já považuju za zvukový základ pro toto auto
výhřev sedadel a hlavně volantu
zadní parkovací kamera
přední i zadní loketní opěrky - nepochopitelně příplatkové
uspořádání a provedení tlačítek na volantu – nemám rád takové ty křížky jak na playstationu
decentně umístěný přední USB port, neruší a netrčí do prostoru, v kombinaci s krátkou fleškou ideál.
Mínusy, ale většinou prkotiny:
1,4 syčení turba v určitých otáčkách zbytečně slyšitelné uvnitř vozu
hluk od předních kol a šustění okolo předních dveří
zvuky převodovky při řazení
tlačítka pro ovládání předních oken jsou nesmyslně za rukojetí dveří
rádio CD 600 má horší logiku řazení adresářů skladeb a je pomalé – viz. vlákno CD 600
chybí tlačítko na okamžité vypnutí displeje rádia
není možnost přepnout displej CD 600 manuálně na noční režim
nemožnost ovládání teploty pro obě strany najednou - dual režim
nejde odklopit loketka ve vysunuté poloze
plasty tlačítek jsou rychle zapatlané od prstů
na to jak je to auto dlouhé je málo místa na nohy vzadu
pravé noze trochu vadí středový panel
základní přední světla nesvítí nic moc
všem přihrádkám na odkládání věcí chybí pár cm
nepěkný kožený „pytel“ kolem manuální ruční brzdy
Co bych příště dokoupil, kdyby to vůbec šlo:
Silnější benzínový motor 1,6 - 132 kW, (diesel je na individuální zvážení každého) auto je prostě těžké a 1,4 turbo benzín s tímto autem je takový základ, když jezdím sám, jde to, ale když se naloží prostě nikam zvlášť nespěchá
ergonomické sportovní sedačky
flexdock patici na přední palubovku kvůli 5V na napájení čehokoliv a rozhodně USB pro zadní sedadla
lépe svíticí přední světla
chromové lišty kolem oken
ploutev v barvě karoserie místo prutové antény
palubní počítač jako má Astra K, té oranžové barvy je tam na mě nějak moc a neladí s CD 600
Ale je to všechno coby kdyby, protože vše stojí peníze.
Vypadá to, že převažují mínusy, ale není to tak, jak už jsem napsal, většinou jsou to prkotiny.
Pořád platí, že se mi to auto líbí, koupil bych ho znovu a mám každý den radost když k němu jdu.
Jinak bych tu o tom ani nepsal.
A zamyšlení a sny na závěr, jestli můžu...
Co bych koupil příště za kombíka bez ohledu na kvalitu a recenze – aby se mi to prostě zase líbilo?
(a musely by samozřejmě být penízky... )
Asi v tomto pořadí podle vzhledové oblíbenosti:
Opel Insignia
Toyota Avensis 2010 – 2014
Opel Astra K
Hyundai I 40
Mám trochu času, tak představuji svou Astru, myslím, že nijak nevybočující ze standartních řad.
Auto zakoupeno jako druhé po krátké Astře G. Po skoro roce hledání různých jiných ojetin, než je Astra, které ve slušném stavu a aspoň trochu důvěryhodné vyžadovaly min. 300000 Kč a stejně měly najeto 100 -150 tis. km., jsme se doma rozhodli, že si raději trochu připlatíme za nové a hlavně podle našeho gusta vybavené auto. Snížili jsme nároky na výkon motoru, spotřebu, typ auta a za slušných podmínek programu Opel Partner jsme šli do Astry J. Barvu jsme původně chtěli ten tmavý mahagon, ale Opel ji údajně ke konci výroby vyřadil z nabídky. Nakonec auto objednáno snad dva týdny před koncem možnosti ho vůbec objednat.
Spíš se pokusím o takové snad reálné zhodnocení auta skoro po roce provozu.
Plusy a čeho nelituju, že jsem připlatil:
celkově pěkné auto, hlavně zevnitř, ale to bych si ho asi nekoupil, že?
rovný kufr bez zbytečných vyboulenin
CD 600 a Infinity sound system, který já považuju za zvukový základ pro toto auto
výhřev sedadel a hlavně volantu
zadní parkovací kamera
přední i zadní loketní opěrky - nepochopitelně příplatkové
uspořádání a provedení tlačítek na volantu – nemám rád takové ty křížky jak na playstationu
decentně umístěný přední USB port, neruší a netrčí do prostoru, v kombinaci s krátkou fleškou ideál.
Mínusy, ale většinou prkotiny:
1,4 syčení turba v určitých otáčkách zbytečně slyšitelné uvnitř vozu
hluk od předních kol a šustění okolo předních dveří
zvuky převodovky při řazení
tlačítka pro ovládání předních oken jsou nesmyslně za rukojetí dveří
rádio CD 600 má horší logiku řazení adresářů skladeb a je pomalé – viz. vlákno CD 600
chybí tlačítko na okamžité vypnutí displeje rádia
není možnost přepnout displej CD 600 manuálně na noční režim
nemožnost ovládání teploty pro obě strany najednou - dual režim
nejde odklopit loketka ve vysunuté poloze
plasty tlačítek jsou rychle zapatlané od prstů
na to jak je to auto dlouhé je málo místa na nohy vzadu
pravé noze trochu vadí středový panel
základní přední světla nesvítí nic moc
všem přihrádkám na odkládání věcí chybí pár cm
nepěkný kožený „pytel“ kolem manuální ruční brzdy
Co bych příště dokoupil, kdyby to vůbec šlo:
Silnější benzínový motor 1,6 - 132 kW, (diesel je na individuální zvážení každého) auto je prostě těžké a 1,4 turbo benzín s tímto autem je takový základ, když jezdím sám, jde to, ale když se naloží prostě nikam zvlášť nespěchá
ergonomické sportovní sedačky
flexdock patici na přední palubovku kvůli 5V na napájení čehokoliv a rozhodně USB pro zadní sedadla
lépe svíticí přední světla
chromové lišty kolem oken
ploutev v barvě karoserie místo prutové antény
palubní počítač jako má Astra K, té oranžové barvy je tam na mě nějak moc a neladí s CD 600
Ale je to všechno coby kdyby, protože vše stojí peníze.
Vypadá to, že převažují mínusy, ale není to tak, jak už jsem napsal, většinou jsou to prkotiny.
Pořád platí, že se mi to auto líbí, koupil bych ho znovu a mám každý den radost když k němu jdu.
Jinak bych tu o tom ani nepsal.
A zamyšlení a sny na závěr, jestli můžu...
Co bych koupil příště za kombíka bez ohledu na kvalitu a recenze – aby se mi to prostě zase líbilo?
(a musely by samozřejmě být penízky... )
Asi v tomto pořadí podle vzhledové oblíbenosti:
Opel Insignia
Toyota Avensis 2010 – 2014
Opel Astra K
Hyundai I 40