Auto netáhne, špatné starty, vibrace...
Napsal: 19 srp 2016, 14:40
Zdravím všechny majitele Astry J,
máme 1,4 turbo 103 kW, ročník 2011 s najetými 77 000 km. Jezdí se s ní převážně po městě.
Asi rok zpátky začaly nenápadné problémy v podobě netáhnoucího motoru. Jakoby neúčinkovalo turbo. V autorizovaném servisu vyměnili mám dojem víko ventilů. Problém se vyřešil asi na měsíc. Nejprve se to projevovalo na dálnici, kdy při rychlosti 120 km/h a otáčkách cca 2400 jsem mohl šlapat plyn až na podlahu, ale rychlost nestoupala ani o 1 km/h - otáčky naopak spíše klesaly i na rovině. Bylo tedy nutno vždy podřadit (někdy se bohužel muselo až na 4ku - 5tka netáhla taky). Dnes se někdy stane, že auto nechce výrazněji zrychlovat ani na 3ku na okresce a vyhodí občas hlášku Service soon. V servisu nám bylo řečeno, že to je naprosto normální, že 6tka už prostě nezrychluje (dle mého názoru absolutní hloupost, protože jsme podobné problémy nikdy neměli a nebyl problém ze 120 km/h ''relativně svižně'' zrychlit na 140 pro předjetí). Při standardní jízdě s vypnutým rádiem je navíc slyšet takové zvuky vyššího tónu. Na diagnostice samozřejmě nic a odmítli jakékoliv pochybení (Auto Novotný v Ostravě).
Druhý problém je při studeném startu. Při nastartování se celý motor rozvibruje na 2 vteřiny a ozve se zvuk jakoby plech na plech (vždy při studeném startu - v servisu řekli, že se o žádný problém nejedná - opět). Vrcholem je, když občas při startování auta ráno do práce nechce motor dokonce ani chytnout a škytá jako při vybité baterii - měněna cca půl roku nazpět. Motor tak třeba chytne až napodruhé - na to nám v servisu řekli - A sešlapujete při startování spojku ???!!!! To už mi přišlo jako vrchol drzosti - zvlášť když auto při pokusu o nastartování bez spojky ani neškytne a okamžitě na to upozorňuje.
Třetí problém je, že se ztrácí chladící kapalina - servis toto vyřešil výměnou jedné hadice v chladícím okruhu (prý prasklá) - problém však přetrvává a bylo nutno dolévat co dva až tři týdny cca - už mají auto v servisu zpátky...
Setkali jste se někdo prosím s podobnými příznaky ? Znáte solidní servis v Ostravě ? Auto je servisováno v autorizovaném servisu - Novotný - vždy při jakékoliv hlášce bylo zavezeno, roční kontroly jsme taky dodržovali a auto tam vždy včas dovezli
Nepříjde mi normální, aby se s 5letým vozem s takovým nájezdem jezdilo neustále do autorizovaného servisu, kde doslova solíme peníze a účinek žádný...
Děkuji mockrát za rady
máme 1,4 turbo 103 kW, ročník 2011 s najetými 77 000 km. Jezdí se s ní převážně po městě.
Asi rok zpátky začaly nenápadné problémy v podobě netáhnoucího motoru. Jakoby neúčinkovalo turbo. V autorizovaném servisu vyměnili mám dojem víko ventilů. Problém se vyřešil asi na měsíc. Nejprve se to projevovalo na dálnici, kdy při rychlosti 120 km/h a otáčkách cca 2400 jsem mohl šlapat plyn až na podlahu, ale rychlost nestoupala ani o 1 km/h - otáčky naopak spíše klesaly i na rovině. Bylo tedy nutno vždy podřadit (někdy se bohužel muselo až na 4ku - 5tka netáhla taky). Dnes se někdy stane, že auto nechce výrazněji zrychlovat ani na 3ku na okresce a vyhodí občas hlášku Service soon. V servisu nám bylo řečeno, že to je naprosto normální, že 6tka už prostě nezrychluje (dle mého názoru absolutní hloupost, protože jsme podobné problémy nikdy neměli a nebyl problém ze 120 km/h ''relativně svižně'' zrychlit na 140 pro předjetí). Při standardní jízdě s vypnutým rádiem je navíc slyšet takové zvuky vyššího tónu. Na diagnostice samozřejmě nic a odmítli jakékoliv pochybení (Auto Novotný v Ostravě).
Druhý problém je při studeném startu. Při nastartování se celý motor rozvibruje na 2 vteřiny a ozve se zvuk jakoby plech na plech (vždy při studeném startu - v servisu řekli, že se o žádný problém nejedná - opět). Vrcholem je, když občas při startování auta ráno do práce nechce motor dokonce ani chytnout a škytá jako při vybité baterii - měněna cca půl roku nazpět. Motor tak třeba chytne až napodruhé - na to nám v servisu řekli - A sešlapujete při startování spojku ???!!!! To už mi přišlo jako vrchol drzosti - zvlášť když auto při pokusu o nastartování bez spojky ani neškytne a okamžitě na to upozorňuje.
Třetí problém je, že se ztrácí chladící kapalina - servis toto vyřešil výměnou jedné hadice v chladícím okruhu (prý prasklá) - problém však přetrvává a bylo nutno dolévat co dva až tři týdny cca - už mají auto v servisu zpátky...
Setkali jste se někdo prosím s podobnými příznaky ? Znáte solidní servis v Ostravě ? Auto je servisováno v autorizovaném servisu - Novotný - vždy při jakékoliv hlášce bylo zavezeno, roční kontroly jsme taky dodržovali a auto tam vždy včas dovezli
Nepříjde mi normální, aby se s 5letým vozem s takovým nájezdem jezdilo neustále do autorizovaného servisu, kde doslova solíme peníze a účinek žádný...
Děkuji mockrát za rady