ESP Servis + Chybné spalovanie motora + Znížený výkon motora
Napsal: 15 říj 2014, 18:32
Zdravim.
Chcel by som sa podeliť a dať do diskusie nasledovný problém ktorý sa na mojej Astre ST začal objavovať pred 2 tyždnami a stále z času na čas sa objavuje.
Astra ST je vyrobená v auguste 2013, má za sebou prvu garančnú prehliadku. Najazdených je cca 22-tis km
Jedná sa o žlto svietiacu kontrolku elektronického riadenia stability a regulácie preklzu a zobrazenie hlášky ESP servis na informačnom displeji medzi budíkmi.
Pravidelne (za poslednýtyžden 3x) pokial je počas noci rosa a auto je ráno uplne mokré sa mi stáva pri vyjazde na dialnicu pri uplne zahriatom motore na teplotu 90 stupnov (od štartu musím prejsť min 4-5 km po vyjazd na dialnicu) pri rychlosti od 120km/h že začne blikať na žlto kontrolka nesprávnej funkcie (vid obrazok) a spolu snou svieti súvisle na žlto koktrolka elektronického riadenia stability a regulácie preklzu. Po 15 sekundách kontrolka nesprávnej funkcie prestane blikať ale kontrolka elektronického riadenia stability a regulácie preklzu spolu s výstarhou ESP servis svieti až dovtedy kym nevypnem motor. Pri opätovnom štarte sa zdá že je všetko v poriadku až do opätvvoného výskytu chyby. Počas toho ako kontrolka svieti je tlačidlo Elektronické riadenie stability (TC/ESC) nefunkčné. Nieje možné podržaním tohoto tlačidla riadenie stability vypnúť ani ho opätovné zapnúť.
8.10.2014 som s tým bol v servise Opel Autotrend na Rožnavskej po prvý krat. Keďže po vykonaní diagnostiky počítač nemal zaznamenanú žiadnu chybu, poslali ma preč že chyba sa neprejavila a teda nemajú ani čo opravovať, že všetko je v poriadku
13.10.2014 sa mi uvedená situácia zopakovala pričom som ihneď šiel do servisu aby videli o čo sa jedná. Kedže nemali volného mechanika auto mi nevedeli zobrať a zistiť príčinu poruchy. Doporučili mi objednať sa a auto pristaviť, čo som aj urobil na 15.10.2014.
15.10.2014 som siel ráno do servisu pričom počas cesty sa situácia s kontrolkami zopakovala, t.j priviezol som auto presne v stave kedy sa zobrazujú uvedené kontrolky. Samozrejme že počas diagnostiky na nič nenarazili a nechali si auto v servise cez noc, s prislubom že budú v diagnostike pokračovať na druhy deň počas jazdy.
Nemáte niekto skusenosti s podobným problémom? Podla toho čo som našiel na internete by problem mohol sposobovať skrat v kabelázi dôsledkom spomínanej vlhkosti.
Akým spôsobom je možné riešiť uvedenú situáciu aby servis dokázal identifikovať závadu? Nakoľko doterajšia skúsenosť so zaujmom o vyriešenie je zo strany servisu velmi zlá. Ochota žiatna, iba samé výhovorky.
Prikladám obrazok vedených kontroliek
Tlačidlo TC a ESC
Popis kontroliek z priručky
Za užitočné informácie vopred Ďakujem
Chcel by som sa podeliť a dať do diskusie nasledovný problém ktorý sa na mojej Astre ST začal objavovať pred 2 tyždnami a stále z času na čas sa objavuje.
Astra ST je vyrobená v auguste 2013, má za sebou prvu garančnú prehliadku. Najazdených je cca 22-tis km
Jedná sa o žlto svietiacu kontrolku elektronického riadenia stability a regulácie preklzu a zobrazenie hlášky ESP servis na informačnom displeji medzi budíkmi.
Pravidelne (za poslednýtyžden 3x) pokial je počas noci rosa a auto je ráno uplne mokré sa mi stáva pri vyjazde na dialnicu pri uplne zahriatom motore na teplotu 90 stupnov (od štartu musím prejsť min 4-5 km po vyjazd na dialnicu) pri rychlosti od 120km/h že začne blikať na žlto kontrolka nesprávnej funkcie (vid obrazok) a spolu snou svieti súvisle na žlto koktrolka elektronického riadenia stability a regulácie preklzu. Po 15 sekundách kontrolka nesprávnej funkcie prestane blikať ale kontrolka elektronického riadenia stability a regulácie preklzu spolu s výstarhou ESP servis svieti až dovtedy kym nevypnem motor. Pri opätovnom štarte sa zdá že je všetko v poriadku až do opätvvoného výskytu chyby. Počas toho ako kontrolka svieti je tlačidlo Elektronické riadenie stability (TC/ESC) nefunkčné. Nieje možné podržaním tohoto tlačidla riadenie stability vypnúť ani ho opätovné zapnúť.
8.10.2014 som s tým bol v servise Opel Autotrend na Rožnavskej po prvý krat. Keďže po vykonaní diagnostiky počítač nemal zaznamenanú žiadnu chybu, poslali ma preč že chyba sa neprejavila a teda nemajú ani čo opravovať, že všetko je v poriadku
13.10.2014 sa mi uvedená situácia zopakovala pričom som ihneď šiel do servisu aby videli o čo sa jedná. Kedže nemali volného mechanika auto mi nevedeli zobrať a zistiť príčinu poruchy. Doporučili mi objednať sa a auto pristaviť, čo som aj urobil na 15.10.2014.
15.10.2014 som siel ráno do servisu pričom počas cesty sa situácia s kontrolkami zopakovala, t.j priviezol som auto presne v stave kedy sa zobrazujú uvedené kontrolky. Samozrejme že počas diagnostiky na nič nenarazili a nechali si auto v servise cez noc, s prislubom že budú v diagnostike pokračovať na druhy deň počas jazdy.
Nemáte niekto skusenosti s podobným problémom? Podla toho čo som našiel na internete by problem mohol sposobovať skrat v kabelázi dôsledkom spomínanej vlhkosti.
Akým spôsobom je možné riešiť uvedenú situáciu aby servis dokázal identifikovať závadu? Nakoľko doterajšia skúsenosť so zaujmom o vyriešenie je zo strany servisu velmi zlá. Ochota žiatna, iba samé výhovorky.
Prikladám obrazok vedených kontroliek
Tlačidlo TC a ESC
Popis kontroliek z priručky
Za užitočné informácie vopred Ďakujem