Astra K 1,0 T

Na co vše si dát pozor, rady při koupi ze zahraničí a další
Odpovědět
Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 351
Registrován: 22 zář 2011, 19:39

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od Arwy » 07 říj 2016, 13:14

pico píše:Arwy, mohol by si pre zaujimavost napisat postrehy z noveho Ceedu, resp. ho porovnat s Astrou ?
Ja som v robote jazdil na vsetkych modelovych verziach Ceedu a zaujima ma tvoj nazor. A co rozhodlo v prospech Kie ?
Na aute ešte nejazdím a ani veľmi nebudem. Je pre segru. Zatiaľ stojí na dvore a čaká na všetky formality tohto štátu.
Auto je diesel a výkonovo je niekde úplne inde ako moja leňochodka, to sa porovnávať ani nedá. Čo sa týka pocitu na mieste šoféra - v Astre sa cítim bezpečnejšie, v Kii mám pocit že dvere sú moc tenké a že sedím veľmi v vľavo. Som vysoký a miesto na nohy pod volantom mi príde menšie ako v astre, ale bude to tým, že Kia má hrubší sedák sedadla a myslím že je preto vyššie ako v Astre. Na čo nie som vôbec zvyknutý je to, že svetla sa ovládajú na páčke a v aute sú 4 displeje čo mi vadí asi najviac. Klima má samostatný displej, navi má samostatný displej, potom je ešte displej na vrchu palubky a displej na budíkoch. Chýba budík teploty vody (teplota sa ale dá pozrieť na displeji budíkov). Kontrola tlaku v pneumatikách neukazuje číselné hodnoty tlakov, len signalizuje na vrchnom displeji palubky koleso ktoré má nízky tlak. Xenony sa natáčajú len do zákrut, nemajú toľko režimov ako v Astre. Dielenské spracovanie lícovania dielov je podľa mňa horšie ako u Astry. Napr. lelícujú predné dvere s blatníkmi pri pohľade od zadku auta. Najskôr som si myslel že je to preto, lebo toto naše auto malo opravovanú prednú kapotu, ale potom som to videl na všetkých ďalších Ceedoch čo som vonku obzeral. Ak lícujú pravé dvere, tak nelícujú ľavé a opačne, alebo nelícujú oboje. Nelícovanie platí pre viac častí karosérie, ako napr. na predné stĺpiky voči blatníkom alebo úroveň hrany kapoty voči predným stĺpikom.
Prečo sme nakoniec vybrali Ceed? J-čko 1.4 turbo sme nezobrali kvôli spotrebe, problémovej 6 st. prevodovke a problému zo zadieraním zadných brzdových platničiek. K-čko 1.0 turbo benzín bol môj veľký favorit, ale sestra mala trochu obavu, že to auto bude slabé (aj keď sa v ňom neviezla, zhodou viacerých faktorov sa nepodarilo zabezpečiť skúšobnú jazdu) a má len 5 st. prevodovku pričom cca 70% nájazdu bude po diaľniciach. Potom začala pokukovať po K-čku 1.4 turbo benzín, ale tam vzhľadom na rozpočet už bola celkom dosť okresaná výbava. Vránci rozpočtu jej bol ponúknutý nový Ceed 1.6 benzín tak isto vo výbave o ničom, od ktorého som ju odhovoril v poslednej chvíli. A v ten istý deň večer som našiel ponuku na ročný Ceed 1.6 turbo nafta, 6 st. prevodovkou s cca 16 000 km dovezený z nemecka za rozpočtovú cenu s veľmi slušnou výbavou. Samozrejme výhodná cena mala svoju dať v podobe opravovanej kapoty, ale je to urobené celkom pekne a na funkčnosť auta to nemá žiadny vplyv. Navigácia má bezplatnú 6 alebo 7 ročnú aktuálizáciu (ale údajne sa platí čas, počas ktorého prebieha aktualizácia). Jedná sa konkrétne o Ceed 2015, v najvyššej nemeckej výbave Spirit (obdoba slovenského Platinum) + P3 paket (navi, natáčacie xenony, zadná parkovacia kamera, bezkľúčový prístup + štart). Plusom Kie je, že má dlhšiu záruku ako Opel, a servisné prehliadky sú 24 mesačné. Záruka je prvé tri roky bez obmedzenia, ďalej do 160 000 km, alebo 7 rokov. Čo ma dosť prekvapilo bolo aj to, že v návode na obsluhu je celkom podrobne rozpísaná údržba a nie je tam priamo uvedené že servis musíš vykonávať v Kii, je to len doporučené. Ďalej po registrácií na Kia Global Servis sú prístupné servisné postupy, katalóg náhradných dielov, lustrácia záznamov o vozidle a to zadarmo (neviem či majú chybu v aplikácií, ale ide to). To u Opla neexistuje, ten naopak za obdobie ktoré sa tomu venujem zvyšoval už asi tri krát ceny ..... .
Po kúpe a hrabaní sa v nemeckých dokladoch som prišiel na to, že táto Kia mala v Nemecku rovnakého majiteľa ako moja Astra.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, origo diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL

Reklama
 

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 351
Registrován: 22 zář 2011, 19:39

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od Arwy » 07 říj 2016, 13:46

A ešte som zabudol.... . Pred kúpou som si prechádzal aj Kia fóra a hľadal nejaké info na nete, a ohľadom tohto motora som nenašiel žiadne rozšírené negatíva, dokonca ani ohľadom regenerácie či problémov s prevodovkou. Okrem Astry máme aj Kiu Rio, 2009 a jazdí absolútne bez problémov. Okrem odrhnutých silentblokov na ramenách nemala žiadnu závadu. Na druhej strane keď to porovnám s Oplom tak na daný modelový rok je to úplne jednoduché auto. Má to dokonca ešte plynové lanko a keď otvoríš kapotu, tak všetky diely čo nie sú z plastu alebo hliníka sú brutus skorodované. Ale spoľahlivosti sa nedá nič vytknúť.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, origo diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od blesk » 07 říj 2016, 15:05

Neviem aky rocnik si hladal, ale od 2012/13 je ta prevodvka uz ok a uz som pocul o niekolkych vymenenych prevodovkach aj v Kii. Ohladom spotreby:
Astra 103kw : 7,73L/100
Ceed 99kw : 7,94L/100

https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1

Inak celkom dobry dokaz, ze turbo znizuje spotrebu viac, nez samotny priamy vstrek.
Cisto teoreticky, vezmime Astre 150kg, a pridame priamy vstrek a podladme motor na 92kw
Vysledok?
Astra K 1.4T 92kw : 7,01L/100
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
Iste, turbo stoji 800e a vstreky dalsich 200e, takze sa to nemusi vyplatit, ale to je uz o inom.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

pico
Příspěvky: 622
Registrován: 17 pro 2012, 16:44
Bydliště: Bratislava - Ruzinov

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od pico » 07 říj 2016, 17:45

Arwy, ak ma sestra dobry pocit z kupy, tak to je podstatne. Prajem nech sluzi k spokojnosti.
Keby mi niekto pred par mesiacmi povedal, ze by som suhlasil s kupou 3 valcovej Astry s litrovym objemom, tak ho vysmejem. Po skusobnej jazde ( APG Bratislava ), kde ju maju ako predvadzacku som chdil s otvorenou "hubou". Po tom co ju mame doma s kludom odporucam kazdemu, aj na dialnicu. Minuly vikend sme boli v Tatrach a okoli. Jazda 98 % dialnica a krasa. Pri 130 km/h toci 3200 otacok a motor je krasne tichy. Kolkokrat som pozrel periferne synovi na palubku a digitale 168 a pod.
Vsimol som si aj na fore Astra K, ze je tam minimum informacii a hadam ziaden majitel tohto motora.
Odporucam vyskusajte a potom zmenite nazor.
Pri jazde som uvazoval, ci je vobec potrebny 6. prev. stupen. Podla mna ani nie. Celkove su prevody dlhsie, ako u mojho Jcka a auto je zivucke ako hrom.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 351
Registrován: 22 zář 2011, 19:39

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od Arwy » 08 říj 2016, 22:09

Doma máme Ceed 1.6 diesel, nie benzín https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
Č mám informácie, tie 6 st. prevodovky majú stále problémy, aj keď možno už nie v takej miere ako pred tou úpravou.

Mne trojválec nevadí, ak by som mal vyberať novú Astru, tak 1.0 turbo.

Dnes som so Ceedom trochu jazdil a radenie rýchlostí je neporovnateľne ľahšie ako u Astry. A to bola prevodovka úplne studená.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, origo diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od blesk » 10 říj 2016, 09:52

Prečo sme nakoniec vybrali Ceed? J-čko 1.4 turbo sme nezobrali kvôli spotrebe. Vránci rozpočtu jej bol ponúknutý nový Ceed 1.6 benzín.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od Xavier » 10 říj 2016, 10:18

z celeho opisu ma zaujalo to, ze si kupil auto od toho isteho majitela nevedome :D ina nahoda
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 351
Registrován: 22 zář 2011, 19:39

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od Arwy » 14 říj 2016, 12:49

Hej to bola. Nabudúce volám už rovno majiteľovi, či nemá zas nejaký dobrý kauf :D .
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, origo diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL

pico
Příspěvky: 622
Registrován: 17 pro 2012, 16:44
Bydliště: Bratislava - Ruzinov

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od pico » 15 lis 2016, 13:33

Vcera sme boli Kcko konecne prezut ( 10 dni sme cakali na termin ) v Opli kvoli senzorom tlaku v pneu.
Poziadal som servis, aby trochu zdvihli ostrekovace celneho okna ( nie su to rozprasovace, ako u J ale obyc 4 prudy kvapaliny ). V motore sa mi zdalo od zaciatku menej oleja, tak gratis doliali cca 1 dcl ( mohli aj viacej ).
Na K fore citam velku kritiku na 1,4 T, kvoli trhaniu motora v zabere. Toto mi vcera potvrdili v Opli a udajne uz na to ide zvolavacka a udajne aj hladka 1,4 ma nejake problemy.
Na K fore nie je nikto s motorom 1,0 T a pytaju sa opatrne, co to je zac, pretoze maju z neho obavy. Radsej ako do 1,4 T idu do 1,6 T.
Vyzera to teda tak, ze momentalne su prave 1,0 T a,1,6 T najlepsie benzinove volby.
Niektori majitelia K sa stazuju na rozne pazvuky v interieri. Zodpovene mozem povedat, ze v synovej Astre po 5.000 km nic ani nevrzne ( ani stierace na ktore sa stazuju ).
Velka spokojnost zatial.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Astra K 1,0 T

Příspěvek od blesk » 15 lis 2016, 13:48

Ako pises. Asi tam nikto iny 1.0T. Kazdy nad nim ohrnul nos a isiel do 1.4T a teraz ich trapi to trhanie (ktore snad rychlo vyriesia), celkovo mozno 20-30 ludi z fora. 1.6T maju mozno 2-3ludia. 1.4ku asi iba jeden.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Odpovědět