Na aute ešte nejazdím a ani veľmi nebudem. Je pre segru. Zatiaľ stojí na dvore a čaká na všetky formality tohto štátu.pico píše:Arwy, mohol by si pre zaujimavost napisat postrehy z noveho Ceedu, resp. ho porovnat s Astrou ?
Ja som v robote jazdil na vsetkych modelovych verziach Ceedu a zaujima ma tvoj nazor. A co rozhodlo v prospech Kie ?
Auto je diesel a výkonovo je niekde úplne inde ako moja leňochodka, to sa porovnávať ani nedá. Čo sa týka pocitu na mieste šoféra - v Astre sa cítim bezpečnejšie, v Kii mám pocit že dvere sú moc tenké a že sedím veľmi v vľavo. Som vysoký a miesto na nohy pod volantom mi príde menšie ako v astre, ale bude to tým, že Kia má hrubší sedák sedadla a myslím že je preto vyššie ako v Astre. Na čo nie som vôbec zvyknutý je to, že svetla sa ovládajú na páčke a v aute sú 4 displeje čo mi vadí asi najviac. Klima má samostatný displej, navi má samostatný displej, potom je ešte displej na vrchu palubky a displej na budíkoch. Chýba budík teploty vody (teplota sa ale dá pozrieť na displeji budíkov). Kontrola tlaku v pneumatikách neukazuje číselné hodnoty tlakov, len signalizuje na vrchnom displeji palubky koleso ktoré má nízky tlak. Xenony sa natáčajú len do zákrut, nemajú toľko režimov ako v Astre. Dielenské spracovanie lícovania dielov je podľa mňa horšie ako u Astry. Napr. lelícujú predné dvere s blatníkmi pri pohľade od zadku auta. Najskôr som si myslel že je to preto, lebo toto naše auto malo opravovanú prednú kapotu, ale potom som to videl na všetkých ďalších Ceedoch čo som vonku obzeral. Ak lícujú pravé dvere, tak nelícujú ľavé a opačne, alebo nelícujú oboje. Nelícovanie platí pre viac častí karosérie, ako napr. na predné stĺpiky voči blatníkom alebo úroveň hrany kapoty voči predným stĺpikom.
Prečo sme nakoniec vybrali Ceed? J-čko 1.4 turbo sme nezobrali kvôli spotrebe, problémovej 6 st. prevodovke a problému zo zadieraním zadných brzdových platničiek. K-čko 1.0 turbo benzín bol môj veľký favorit, ale sestra mala trochu obavu, že to auto bude slabé (aj keď sa v ňom neviezla, zhodou viacerých faktorov sa nepodarilo zabezpečiť skúšobnú jazdu) a má len 5 st. prevodovku pričom cca 70% nájazdu bude po diaľniciach. Potom začala pokukovať po K-čku 1.4 turbo benzín, ale tam vzhľadom na rozpočet už bola celkom dosť okresaná výbava. Vránci rozpočtu jej bol ponúknutý nový Ceed 1.6 benzín tak isto vo výbave o ničom, od ktorého som ju odhovoril v poslednej chvíli. A v ten istý deň večer som našiel ponuku na ročný Ceed 1.6 turbo nafta, 6 st. prevodovkou s cca 16 000 km dovezený z nemecka za rozpočtovú cenu s veľmi slušnou výbavou. Samozrejme výhodná cena mala svoju dať v podobe opravovanej kapoty, ale je to urobené celkom pekne a na funkčnosť auta to nemá žiadny vplyv. Navigácia má bezplatnú 6 alebo 7 ročnú aktuálizáciu (ale údajne sa platí čas, počas ktorého prebieha aktualizácia). Jedná sa konkrétne o Ceed 2015, v najvyššej nemeckej výbave Spirit (obdoba slovenského Platinum) + P3 paket (navi, natáčacie xenony, zadná parkovacia kamera, bezkľúčový prístup + štart). Plusom Kie je, že má dlhšiu záruku ako Opel, a servisné prehliadky sú 24 mesačné. Záruka je prvé tri roky bez obmedzenia, ďalej do 160 000 km, alebo 7 rokov. Čo ma dosť prekvapilo bolo aj to, že v návode na obsluhu je celkom podrobne rozpísaná údržba a nie je tam priamo uvedené že servis musíš vykonávať v Kii, je to len doporučené. Ďalej po registrácií na Kia Global Servis sú prístupné servisné postupy, katalóg náhradných dielov, lustrácia záznamov o vozidle a to zadarmo (neviem či majú chybu v aplikácií, ale ide to). To u Opla neexistuje, ten naopak za obdobie ktoré sa tomu venujem zvyšoval už asi tri krát ceny ..... .
Po kúpe a hrabaní sa v nemeckých dokladoch som prišiel na to, že táto Kia mala v Nemecku rovnakého majiteľa ako moja Astra.