Čeština a slovenština pro rádia CD400
Napsal: 28 dub 2015, 12:07
Když v roce 2009 OPEL přišel se zbrusu novým modelem Insignia, udělal vůči českým zákazníkům v té době nevídaně vstřícné gesto – od výroby nabídnul češtinu pro modely s navigacemi. Toto gesto se velmi rychle dostalo do širokého podvědomí budoucích zákazníků a vznikl dojem, že všechny nové modely OPEL již umí česky. Bohužel ale toto neplatilo pro modely bez navigací, tedy pro vozy vybavené rádii BOSCH řady CD300 a CD400. Vozy OPEL Astra-J, Insignia, Meriva-B a Zafira-C, vyráběné do roku 2013, byly vybavovány rádii BOSCH CD300 a CD400 nepodporujícími volbu českého jazyka. Logicky tedy přišla na pořad dne otázka, zda-li by s tímto šlo něco dělat. Původně jsem tuto otázku chtěl nechat bez povšimnutí, ale stoupající zájem o češtinu pro tyto vozy mne donutil, abych svůj názor změnil. A tak tedy byl zahájen další projekt (více o mých vývojových aktivitách pro OPEL na http://www.pepas.cz).
Nejprve bylo nutné zajistit základní komponenty (pro zvětšení na obrázek klikněte)...
Po mnoha hodinách práce se konečně podařilo sestavu v počáteční konfiguraci oživit...
Největší problém byl se „spárováním“ komponentů, protože původně nebyly osazené v jednom autě. V současných modelech OPEL zásadně změnil filosofii ochrany proti krádeži a vše se dělá proti předcházející generaci jinak - přes on-line systém GM/OPEL Tis2Web.
Když už vše chodilo, byla na pořadu dne zásadní otázka, zda-li se CD400 dokáže naučit česky..
Zdá se, že ano... samozřejmě to ale není jen otázka rádia, ale také dalších komponentů - přístrojové desky, portálu mobilního telefonu, modulu elektronicky řízené klimatizace a multimediálního rozhraní. Takže zase zpět ke kabelům a modulům - laboratorní sestava se musila rozšířit o další nezbytné komponenty...
Celá testovací sestava nyní obsahuje moduly EHU, GID, UHP, ECC, IPC, PDIM, BCM, CIM, páčky sloupku řízení, zapalování a tlačítka na volantu (volant se mi tam už nevešel).
Po několika měsících usilovné práce se dílo podařilo....
V rámci vývoje byla tedy nakonec vyřešena česká a slovenská lokalizace jazykového prostředí zábavního a informačního systému EHU (Entertainment Head Unit), grafického displeje GID (Graphic Info Display), portálu mobilního telefonu UHP (Universal Handsfree Phone), modulu elektronicky řízené klimatizace ECC (Electronic Climate Control), grafického displeje přístrojové desky IPC (Instrument Panel Cluster) a v neposlední řadě i multimediálního rozhraní PDIM (Personal Device Interface Module).
Nejprve bylo nutné zajistit základní komponenty (pro zvětšení na obrázek klikněte)...
Po mnoha hodinách práce se konečně podařilo sestavu v počáteční konfiguraci oživit...
Největší problém byl se „spárováním“ komponentů, protože původně nebyly osazené v jednom autě. V současných modelech OPEL zásadně změnil filosofii ochrany proti krádeži a vše se dělá proti předcházející generaci jinak - přes on-line systém GM/OPEL Tis2Web.
Když už vše chodilo, byla na pořadu dne zásadní otázka, zda-li se CD400 dokáže naučit česky..
Zdá se, že ano... samozřejmě to ale není jen otázka rádia, ale také dalších komponentů - přístrojové desky, portálu mobilního telefonu, modulu elektronicky řízené klimatizace a multimediálního rozhraní. Takže zase zpět ke kabelům a modulům - laboratorní sestava se musila rozšířit o další nezbytné komponenty...
Celá testovací sestava nyní obsahuje moduly EHU, GID, UHP, ECC, IPC, PDIM, BCM, CIM, páčky sloupku řízení, zapalování a tlačítka na volantu (volant se mi tam už nevešel).
Po několika měsících usilovné práce se dílo podařilo....
V rámci vývoje byla tedy nakonec vyřešena česká a slovenská lokalizace jazykového prostředí zábavního a informačního systému EHU (Entertainment Head Unit), grafického displeje GID (Graphic Info Display), portálu mobilního telefonu UHP (Universal Handsfree Phone), modulu elektronicky řízené klimatizace ECC (Electronic Climate Control), grafického displeje přístrojové desky IPC (Instrument Panel Cluster) a v neposlední řadě i multimediálního rozhraní PDIM (Personal Device Interface Module).