Stránka 1 z 1

ventilator vs otacky motora vs spotreba

Napsal: 25 led 2015, 19:26
od yogi83
Nazdar chlapi,

mam takyto "problem":

v ostatnej dobe som si vsimol, ze ked zapnem ventilator na prvu uroven a smer prudenia vzduchu je nastaveny na predne okno + bocne vyduchy, stupne mi spotreba o cca 0,5l, je pocut zvysenie otacok motora a zapnutie niecoho, co sa podoba na cerpadlo pri klime. Ked nasledne zapnem aj klimu, spotreba stupne o dalsieho cca 0,2l a vtedy je pocut charakteristicky zvuk cerpadla klimy. Zaujimave vsak je to, ze ked prepnem smer prudenia vzduchu na tvar resp. na nohy, spotreba klesne a "cerpadlo" sa vypne...stretli ste sa s tym niekto?

Len pre info, deje sa to pri zohriatom motore, teplotu kurenia mam nastavenu na 20 stupnov, CD 400, Astra J 2013, 103kW bez LPG

Vopred diky

J.

Re: ventilator vs otacky motora vs spotreba

Napsal: 26 led 2015, 12:52
od Arwy
Pri prednom ofuku sa zapína klíma.

Re: ventilator vs otacky motora vs spotreba

Napsal: 26 led 2015, 14:02
od yogi83
diky za odpoved.

mam to chapat tak, ze to je standardny jav alebo sa to tyka iba mna a je to chyba, ktoru treba servisovat?

Re: ventilator vs otacky motora vs spotreba

Napsal: 27 led 2015, 01:07
od Puk*
Ahoj, mam to uplne stejne... Vsiml jsem si toho v lete pri ceste do Chorvatska, nechtel jsem kvuli prckovi poustet klimu, tak jsem dal jen predni ofuk a spotreba byla vyssi nez na automat, jak pises. Doufal jsem, ze to v zime pri nizhsich teplotach nebude s klimou, ale je. Tak v zimne pouzivam auto mod a predni ofuk dam jen kdyz se mic mlzi okno ...

Taky jsem si vsiml, ze nez se zahreje motor a dam topeni, tak pri stani na semaforech dost kolisaji otacky. Taky nejaka vazba na topeni, klimu? Jo a někdy mam pocit při automodu, zemi piska nejaky vetrak v potrubi na leve strane ...

Re: ventilator vs otacky motora vs spotreba

Napsal: 27 led 2015, 11:16
od yogi83
Bol som vcera v Opli. Zavolal som si technika, otvoril kapotu, pustil ventilator...podla jeho slov sa zaplo "chladenie motora" (?) vraj vpredu v prednej maske su dva ventilatory a jeden z nich sa zapol ked som zapol ofuk predneho okna. Ked som zmenil prudenie na spodne, ventilator (ten pri motore) sa vypol a otacky klesli...

Vraj je to sposobene riadiacou jednotkou, ktora pri spusteni cohokolvek prida motoru otacky, aby sa kvoli zvacsenemu odberu elektriky nezacal dusit. Ze ak chcem, tak sa mozem objednat na servis a oni to premeraju (mam to este v zaruke), ale ze je to viac-menej standardny jav. Ze mozem byt este rad, lebo u Chevroletov sa pusta automaticky klima (ako pisal kolega vyssie)