Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?-
Napsal: 07 lis 2018, 20:04
Ahojte oplíkovci
sto rokov som tu nebol. Vyskytla sa mi zaujímavá situácia, čo mi prišla vhodná na zazdieľanie aj pre ostatných a možno mi aj poradíte niečo
Nenašiel som podobnú tému, tak som založil novú... snáď som to dobre pozeral.
Astra J R.V. 2012 103kW Cosmo, pôvodom podľa vin z Russelsheimu, čo už lepšie miesto si neviem predstaviť odkiaľ by malo pôvod
V skratke je to o tri odseky nižšie
V dĺžke:
Z auta mám transformer. Ale decepticon nie autobot. Počas jazdy počas masového sťahovania národov v nedeľu na R1 sa rozhodlo autisko testovať moje nervy. Začalo to opakovaným vypnutím tempomatu, potom sa pridalo samovoľný pohyb zadného stierača a dávkovaním kvapaliny na sklo, až dokiaľ nevyčerpalo kompletne celú nádržku. Palubák zahlásil prázdny stav nádržky a stierač si išiel ďalej a pumpa vysala aj to čo tam v nádržke nebolo Zastaviť to nešlo. Na Donovaloch nem dobrý nápad. Išiel som ďalej a pridalo sa zrazu náhodné chyby na palubovke, "Airbag, ESP, chyba serva, pokus o ukradnutie vozidla (WTF ), nedetekovaný pás spolujazdca a potom gradácia, vypnutie svetiel, vypnutie rádia, vypnutie ambient osvetlenia interériu, potom reset palubovky, random odomykanie/zamykanie počase cesty, deaktivácia smeroviek, výstražných svetiel. A nakoniec skapala palubovka zhasla úplne, Tma ako v tuneli. Svetlá šli nastaviť na tvrdo vypínačom, smerovky nefungovali vôbec. Palubovka ožila, ale ručičky ukazovali 0 ako pri zhasnutom motore. 0km, 0 ot/s, 0l v nádrži, 0°C motora a zamrznutý odometer Opakovalo sa to viackrát, sem tam nabehla palubovka so všetkými omaľovánkami ako mala a stierač sa ukľudnil a smerovky šli opäť. Otras takto jazdiť, úplne nebezpečné, zaradil som sa do pravého pruhu a spomalene jazdil až kým som nenarazil na pomalšie vozidlo predomnou Takto sa to opakovalo viac krát... až kým som neprišiel bezpečne na najbližšie odpočívadlo. Tam som to riskol, že snád reštart pomôže. Stalo sa tak. Motor som zhasol a kľúč vytiahol nech uvidím chyby palubáku pri inicializácii. Dal som kľúč späť a už som nenatočil. Radosť. Plne naložené auto + dvaja pasažieri, večer nedeľa a abnormálne plné odpočívadlo a diaľnica... Rozhodol som sa odpojiť batériu, otváranie dverí nefungovalo, tak som musel na štýl embéčiek otvárať ručne zvnútra každé dvere a dostať sa zvnútra do kufra ku kľúčom. Odpojil som batériu, počkal a zapojil. Všetko sa tvári OK, autodiagnostika nehlási žiadnu chybu, len motor neštartuje. Po 10 otočení kľúča, (už som sa bál, že pokazím štartér) to nabehlo a ukazovalo chybu nabíjania. Chyba baterky? Alternátor? Hmm.
Riskol som to a došiel do Bratislavy. Po 20 minútach to zmätkovalo podobne, len už bez mávania stieračov. Opäť výpadky svetiel, budíkov, tisíc hlásení chýb atď. Nechcel som riskovať odťah, alebo že to zdochne počas jazdy čo, motor šiel úplne dobre, žiadna zmena jazdných vlastností ani výpadok serva, len obslužná elektronika totálne zlyhávala. Tak som odkrivkal do cieľa. Keď som došiel domov, vytiahol som kľúč, a motor naštartoval sám Mám aj video. Bezkľúčový štart Bez nutnosti preprogramovania RJ.
Kľúč som vložil do zapaľovania, transformer zdochol, kľúč som vytiahol a brzdové svetlá svietili, ventilátor sa točil aj svetlá svietili ako keby motor bežal... chudák. Opätovný pokus o štart už neúspešný. Najedovaný som odpjil batériu aby mi transformer neušiel do rána, alebo niečo sa nestalo v noci.
Ráno som to chcel odviesť do servisu. Nezmyselné cvakanie zámkov dverí, inak žiadne chyby na palubovke. Otupela? Štart nemožný. Batériu som zmeral, nemala šťavu. Skúšačkou na alternátor som zmeral, že dával 14,4V, tak nie je na vine. Na káble som to ale natočil a autisko sa tvárilo, že je OK. Doniesol som to do nemenovaného autorizovaného servisu. Expresne ma vzali a tipovali batériu a vylúčili RJ, lebo inak by som ani nenaštartoval a motor nešiel. Čo sa mi zdala blbosť viniť ročnú super Exide Premium tuti fruti batériu, lebo auto blblo počas jazdy a totálne nezmyselne a zákerne. Alebo vraj alternátor. No už skôr...
Skrátené story a jeho jadro
Po pol dni skúšania a testovania batérie v servise odhalili, že v stredovom paneli zo strany spolujazdca pod krytom je kompoment - riadiaca jednotka komfortu naliata vodou... Doska skorodovaná, niektoré SMD súčastky rozpadnuté od vlhkosti. Urobili diagnostiku a vytlačili mi krásny "herbár" chýb, čo sa nazbieralo do logu. Ľúbivé čítanie veru... medzi chybami boli chuťovky ako výpadok komunikácie CAN, výpadok nárazových senzorov v prednej maske, výpadok airbagu, výpadok serva, výpadok neviem čoho, prestal som počúvať aj čítať... výpadok brzdového osvetlenia... proste ak by prišlo ku kriízovej situácii bezpečnosť nadovšetko.
V prílohe máte obrázok. Ako to vyzeralo v plnej paráde. Elektrikár mi prezradil, že vraj som tretí človek s týmto problémom.
Q1: Ako sa vôbec také môže niečo stať?
Autom sa posledné mesiace ani nejazdilo, je pravda, že boli väčšie zmeny teplôt, alebo pretieklo nejako od ďalšej fail vady z pravého stierača alebo z klímy? Netuším. Sklamanie s autom ako takým je trvalé.
Cenu vyčíslil servis na 500€ diel, programovanie jednotky 150€, nasadenie, diagnostika. Proste liter až sa zapráši ani neviem ako... I keď naozaj toľko do toho treba liať peňazí?
Videl som na bazároch predaj použitých RJ Komfortu, originál číslo dielu neviem. Ale cena z druhej ruky sa pohybovala okolo 70-150 euro.
Q2: Je to pre celú J sériu spred faceliftu rovnaký modul? Alebo záleží od stupňa výbavy alebo motora?
Q3: Je to vôbec nutné programovať? Vraj plug&play.
Q4: Dá sa toto považovať za výrobnú vadu?
Q5: Ak áno, existuje šanca to nejako vybojovoať o opravu bez krvácania peňaženky?
Ak ste to zvládli až sem, ďakujem vám za pozornosť. A námatkovo si prezrite aj svoje Astriská, ak sa rozhodnete ísť na dovolenku, aby vás to auto nenechalo kdesi v kopcoch mimo signálu GPS a mobilnej siete ako to už býva
Za hodnotné príspevky vopred ďakujem.
sto rokov som tu nebol. Vyskytla sa mi zaujímavá situácia, čo mi prišla vhodná na zazdieľanie aj pre ostatných a možno mi aj poradíte niečo
Nenašiel som podobnú tému, tak som založil novú... snáď som to dobre pozeral.
Astra J R.V. 2012 103kW Cosmo, pôvodom podľa vin z Russelsheimu, čo už lepšie miesto si neviem predstaviť odkiaľ by malo pôvod
V skratke je to o tri odseky nižšie
V dĺžke:
Z auta mám transformer. Ale decepticon nie autobot. Počas jazdy počas masového sťahovania národov v nedeľu na R1 sa rozhodlo autisko testovať moje nervy. Začalo to opakovaným vypnutím tempomatu, potom sa pridalo samovoľný pohyb zadného stierača a dávkovaním kvapaliny na sklo, až dokiaľ nevyčerpalo kompletne celú nádržku. Palubák zahlásil prázdny stav nádržky a stierač si išiel ďalej a pumpa vysala aj to čo tam v nádržke nebolo Zastaviť to nešlo. Na Donovaloch nem dobrý nápad. Išiel som ďalej a pridalo sa zrazu náhodné chyby na palubovke, "Airbag, ESP, chyba serva, pokus o ukradnutie vozidla (WTF ), nedetekovaný pás spolujazdca a potom gradácia, vypnutie svetiel, vypnutie rádia, vypnutie ambient osvetlenia interériu, potom reset palubovky, random odomykanie/zamykanie počase cesty, deaktivácia smeroviek, výstražných svetiel. A nakoniec skapala palubovka zhasla úplne, Tma ako v tuneli. Svetlá šli nastaviť na tvrdo vypínačom, smerovky nefungovali vôbec. Palubovka ožila, ale ručičky ukazovali 0 ako pri zhasnutom motore. 0km, 0 ot/s, 0l v nádrži, 0°C motora a zamrznutý odometer Opakovalo sa to viackrát, sem tam nabehla palubovka so všetkými omaľovánkami ako mala a stierač sa ukľudnil a smerovky šli opäť. Otras takto jazdiť, úplne nebezpečné, zaradil som sa do pravého pruhu a spomalene jazdil až kým som nenarazil na pomalšie vozidlo predomnou Takto sa to opakovalo viac krát... až kým som neprišiel bezpečne na najbližšie odpočívadlo. Tam som to riskol, že snád reštart pomôže. Stalo sa tak. Motor som zhasol a kľúč vytiahol nech uvidím chyby palubáku pri inicializácii. Dal som kľúč späť a už som nenatočil. Radosť. Plne naložené auto + dvaja pasažieri, večer nedeľa a abnormálne plné odpočívadlo a diaľnica... Rozhodol som sa odpojiť batériu, otváranie dverí nefungovalo, tak som musel na štýl embéčiek otvárať ručne zvnútra každé dvere a dostať sa zvnútra do kufra ku kľúčom. Odpojil som batériu, počkal a zapojil. Všetko sa tvári OK, autodiagnostika nehlási žiadnu chybu, len motor neštartuje. Po 10 otočení kľúča, (už som sa bál, že pokazím štartér) to nabehlo a ukazovalo chybu nabíjania. Chyba baterky? Alternátor? Hmm.
Riskol som to a došiel do Bratislavy. Po 20 minútach to zmätkovalo podobne, len už bez mávania stieračov. Opäť výpadky svetiel, budíkov, tisíc hlásení chýb atď. Nechcel som riskovať odťah, alebo že to zdochne počas jazdy čo, motor šiel úplne dobre, žiadna zmena jazdných vlastností ani výpadok serva, len obslužná elektronika totálne zlyhávala. Tak som odkrivkal do cieľa. Keď som došiel domov, vytiahol som kľúč, a motor naštartoval sám Mám aj video. Bezkľúčový štart Bez nutnosti preprogramovania RJ.
Kľúč som vložil do zapaľovania, transformer zdochol, kľúč som vytiahol a brzdové svetlá svietili, ventilátor sa točil aj svetlá svietili ako keby motor bežal... chudák. Opätovný pokus o štart už neúspešný. Najedovaný som odpjil batériu aby mi transformer neušiel do rána, alebo niečo sa nestalo v noci.
Ráno som to chcel odviesť do servisu. Nezmyselné cvakanie zámkov dverí, inak žiadne chyby na palubovke. Otupela? Štart nemožný. Batériu som zmeral, nemala šťavu. Skúšačkou na alternátor som zmeral, že dával 14,4V, tak nie je na vine. Na káble som to ale natočil a autisko sa tvárilo, že je OK. Doniesol som to do nemenovaného autorizovaného servisu. Expresne ma vzali a tipovali batériu a vylúčili RJ, lebo inak by som ani nenaštartoval a motor nešiel. Čo sa mi zdala blbosť viniť ročnú super Exide Premium tuti fruti batériu, lebo auto blblo počas jazdy a totálne nezmyselne a zákerne. Alebo vraj alternátor. No už skôr...
Skrátené story a jeho jadro
Po pol dni skúšania a testovania batérie v servise odhalili, že v stredovom paneli zo strany spolujazdca pod krytom je kompoment - riadiaca jednotka komfortu naliata vodou... Doska skorodovaná, niektoré SMD súčastky rozpadnuté od vlhkosti. Urobili diagnostiku a vytlačili mi krásny "herbár" chýb, čo sa nazbieralo do logu. Ľúbivé čítanie veru... medzi chybami boli chuťovky ako výpadok komunikácie CAN, výpadok nárazových senzorov v prednej maske, výpadok airbagu, výpadok serva, výpadok neviem čoho, prestal som počúvať aj čítať... výpadok brzdového osvetlenia... proste ak by prišlo ku kriízovej situácii bezpečnosť nadovšetko.
V prílohe máte obrázok. Ako to vyzeralo v plnej paráde. Elektrikár mi prezradil, že vraj som tretí človek s týmto problémom.
Q1: Ako sa vôbec také môže niečo stať?
Autom sa posledné mesiace ani nejazdilo, je pravda, že boli väčšie zmeny teplôt, alebo pretieklo nejako od ďalšej fail vady z pravého stierača alebo z klímy? Netuším. Sklamanie s autom ako takým je trvalé.
Cenu vyčíslil servis na 500€ diel, programovanie jednotky 150€, nasadenie, diagnostika. Proste liter až sa zapráši ani neviem ako... I keď naozaj toľko do toho treba liať peňazí?
Videl som na bazároch predaj použitých RJ Komfortu, originál číslo dielu neviem. Ale cena z druhej ruky sa pohybovala okolo 70-150 euro.
Q2: Je to pre celú J sériu spred faceliftu rovnaký modul? Alebo záleží od stupňa výbavy alebo motora?
Q3: Je to vôbec nutné programovať? Vraj plug&play.
Q4: Dá sa toto považovať za výrobnú vadu?
Q5: Ak áno, existuje šanca to nejako vybojovoať o opravu bez krvácania peňaženky?
Ak ste to zvládli až sem, ďakujem vám za pozornosť. A námatkovo si prezrite aj svoje Astriská, ak sa rozhodnete ísť na dovolenku, aby vás to auto nenechalo kdesi v kopcoch mimo signálu GPS a mobilnej siete ako to už býva
Za hodnotné príspevky vopred ďakujem.