
sto rokov som tu nebol. Vyskytla sa mi zaujímavá situácia, čo mi prišla vhodná na zazdieľanie aj pre ostatných a možno mi aj poradíte niečo

Nenašiel som podobnú tému, tak som založil novú... snáď som to dobre pozeral.


V skratke je to o tri odseky nižšie

V dĺžke:

Z auta mám transformer. Ale decepticon nie autobot.







Riskol som to a došiel do Bratislavy. Po 20 minútach to zmätkovalo podobne, len už bez mávania stieračov. Opäť výpadky svetiel, budíkov, tisíc hlásení chýb atď. Nechcel som riskovať odťah, alebo že to zdochne počas jazdy čo, motor šiel úplne dobre, žiadna zmena jazdných vlastností ani výpadok serva, len obslužná elektronika totálne zlyhávala. Tak som odkrivkal do cieľa. Keď som došiel domov, vytiahol som kľúč, a motor naštartoval sám


Kľúč som vložil do zapaľovania, transformer zdochol, kľúč som vytiahol a brzdové svetlá svietili, ventilátor sa točil aj svetlá svietili ako keby motor bežal... chudák. Opätovný pokus o štart už neúspešný. Najedovaný som odpjil batériu aby mi transformer neušiel do rána, alebo niečo sa nestalo v noci.
Ráno som to chcel odviesť do servisu. Nezmyselné cvakanie zámkov dverí, inak žiadne chyby na palubovke. Otupela? Štart nemožný. Batériu som zmeral, nemala šťavu. Skúšačkou na alternátor som zmeral, že dával 14,4V, tak nie je na vine. Na káble som to ale natočil a autisko sa tvárilo, že je OK. Doniesol som to do nemenovaného autorizovaného servisu. Expresne ma vzali a tipovali batériu a vylúčili RJ, lebo inak by som ani nenaštartoval a motor nešiel. Čo sa mi zdala blbosť viniť ročnú super Exide Premium tuti fruti batériu, lebo auto blblo počas jazdy a totálne nezmyselne a zákerne. Alebo vraj alternátor. No už skôr...
Skrátené story a jeho jadro

Po pol dni skúšania a testovania batérie v servise odhalili, že v stredovom paneli zo strany spolujazdca pod krytom je kompoment - riadiaca jednotka komfortu naliata vodou... Doska skorodovaná, niektoré SMD súčastky rozpadnuté od vlhkosti.


V prílohe máte obrázok. Ako to vyzeralo v plnej paráde. Elektrikár mi prezradil, že vraj som tretí človek s týmto problémom.
Q1: Ako sa vôbec také môže niečo stať?
Autom sa posledné mesiace ani nejazdilo, je pravda, že boli väčšie zmeny teplôt, alebo pretieklo nejako od ďalšej fail vady z pravého stierača alebo z klímy? Netuším. Sklamanie s autom ako takým je trvalé.
Cenu vyčíslil servis na 500€ diel, programovanie jednotky 150€, nasadenie, diagnostika. Proste liter až sa zapráši ani neviem ako... I keď naozaj toľko do toho treba liať peňazí?

Videl som na bazároch predaj použitých RJ Komfortu, originál číslo dielu neviem. Ale cena z druhej ruky sa pohybovala okolo 70-150 euro.
Q2: Je to pre celú J sériu spred faceliftu rovnaký modul? Alebo záleží od stupňa výbavy alebo motora?
Q3: Je to vôbec nutné programovať? Vraj plug&play.
Q4: Dá sa toto považovať za výrobnú vadu?
Q5: Ak áno, existuje šanca to nejako vybojovoať o opravu bez krvácania peňaženky?
Ak ste to zvládli až sem, ďakujem vám za pozornosť. A námatkovo si prezrite aj svoje Astriská, ak sa rozhodnete ísť na dovolenku, aby vás to auto nenechalo kdesi v kopcoch mimo signálu GPS a mobilnej siete ako to už býva

Za hodnotné príspevky vopred ďakujem.
