Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Ještě doplním naftovou sestřičku:
A20DTH - 121kW/165k / 2013 (MY2014) / 75Ah 720A
A20DTH - 121kW/165k / 2013 (MY2014) / 75Ah 720A
Opel Astra J SportsTourer B16SHT
Opel Astra J SportsTourer A20DTH
dřív Opel Astra H Caravan Z18XE
ještě dřív Opel Astra G X16XEL
a úplně nejdřív Vectra A C16NZ
Opel Astra J SportsTourer A20DTH
dřív Opel Astra H Caravan Z18XE
ještě dřív Opel Astra G X16XEL
a úplně nejdřív Vectra A C16NZ
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Pokud mohu poprosit, bylo by dobré ještě diplnit morot 1.6 85kW a motory 1.7 nafta. Předem dik.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Neviete, prosim, niekto, ako sa maju nabijat AGM baterie, ktore sa montuju spolu so start-stop systemom?
Auto obcas dlhsie postoji, obcas sa s nim bude len par km posuvat, obcas by som chcel autobateriu pouzit ako zdroj pre modelarsku nabijacku LiPo baterii. A samtona AGM autobateria ma tiez slusnu cenovku...
Konkretne sa mi jedna o baterku dodavanu naftou B16DTL - AGM 80Ah 800 A, vyrobca FIAMM. Pravdepodobne rebrandovana bateria FIAMM Ecoforce VR800?
Mam nabijacku CTEK MXS 5.0, ktora ma extra volbu "AGM". Podla navodu vtedy nabijacka zdvihne najvyssie nabijacie napatie z 14,4 na 14,7 V. Navod k nabijacke sa dost nespecificky tvrdi, ze volba AGM sa ma pouzit pre nabijanie "vacsiny" AGM baterii, ale mnohe AGM baterie sa maju nabijat bez tejto volby, t.j. 14,4 V. Citujem:
Datovy list k tej baterii som nenasiel. Prospekt od FIAMM tu bateriu akurat vychvaluje a udava rozmery obalu a kolikov, o nabijani tiez taktne mlci...
Auto obcas dlhsie postoji, obcas sa s nim bude len par km posuvat, obcas by som chcel autobateriu pouzit ako zdroj pre modelarsku nabijacku LiPo baterii. A samtona AGM autobateria ma tiez slusnu cenovku...
Konkretne sa mi jedna o baterku dodavanu naftou B16DTL - AGM 80Ah 800 A, vyrobca FIAMM. Pravdepodobne rebrandovana bateria FIAMM Ecoforce VR800?
Mam nabijacku CTEK MXS 5.0, ktora ma extra volbu "AGM". Podla navodu vtedy nabijacka zdvihne najvyssie nabijacie napatie z 14,4 na 14,7 V. Navod k nabijacke sa dost nespecificky tvrdi, ze volba AGM sa ma pouzit pre nabijanie "vacsiny" AGM baterii, ale mnohe AGM baterie sa maju nabijat bez tejto volby, t.j. 14,4 V. Citujem:
- Normal battery program - 14,4 V / 5 A - Use for WET batteries, Ca/Ca, MF, GEL batteries and many AGM batteries.
- AGM option - 14,7 V / 5 A - Use for charging most AGM batteries like Optima and Odyssey.
Datovy list k tej baterii som nenasiel. Prospekt od FIAMM tu bateriu akurat vychvaluje a udava rozmery obalu a kolikov, o nabijani tiez taktne mlci...
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Oba nabijeci programy maji stejne proudy, jen se hraje s napetim, mrkni do manualu. Zmer si, kolik dava altik v aute a podle toho se rozhodni. Ta prvni moznost 14,4V je safe, hlavne mas jistotu, ze to neprebijes.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Mam 70Ah baterii a nadstandardni vybavu uz 2x se mi stalo, ze to po 1-2h na klicku v I vytahlo baterii na 9V kdy uz neslo nastartovat, svitila kontrolka baterie a RJ uz udpojila i ESP a ABS. Napriklad tlumice Flexride piskaji po otevreni dveri asi 1 min a to ani nemusim otocit klickem, takze do nich furt tece proud. Kdyz budu kupovat novou dal bych tam alespon +10Ah baterii, i vyrobce ji tam mohl davat k rozsahlejsim vybavam.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
A uz si ju vymienal, ci nie? Mne sa to stavalo so stvorrocnou neorig. baterkou, ktora vsak uz nemala predpisanych 82 Ah, ale len cca 20 Ah. Aspon podla toho, ako sa mi ju rychlo podarilo nabit.
Kazdopadne, vybit ju za 2h je dost zle. Keby mala aj realne len 50 Ah, nie 70 Ah, aj tak na to potrebujes prud 25-50 A (300 - 600 W), aby sa stihla za 1-2 h komplet vybit. To vyzera skor na skrat ako na spotrebu.
Kazdopadne, vybit ju za 2h je dost zle. Keby mala aj realne len 50 Ah, nie 70 Ah, aj tak na to potrebujes prud 25-50 A (300 - 600 W), aby sa stihla za 1-2 h komplet vybit. To vyzera skor na skrat ako na spotrebu.
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
No nevymienal som ju, ma asi 4,5 roka. Mozno uz nie je v najlepsom stave, ale viem odmerat iba V, ale uz nie Ah. Nepride mi to zvlastne, lebo pri I su napajane tlmice, rucna brzda, alarm, ergo sedacky a radio v pohotovostnom stave. Pri I uz aj zvonenie, vnutorne ambientne osvetlenie. Mala 9,5V, ked uz neslo nastartovat a po asi 15min nabijania mala 12,2V.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Myslim, ze baterka sa zacala lucit... Vek uz na to zacina mat, aj ked mohla by vydrzat aj dlhsie.
12,2 V je tak 30-50 % stav nabitia. Nepises, akym prudom si ju nabijal. Ak si to nabijal hoc aj nabijackou s 10 A, za 15 min si do baterie dodal 2,5 Ah (bez odratania 20-30 % straty). Navyse, male plastove nabijacky so spinanym zdrojom nabijaju najcastejsie v rozmedzi 3,6-5 A.
Plne nabita by mala mat okolo 12,7-12,9 V. Zalezi na teplote a type baterie. Malo by sa to ale merat az po par hodinach (niekto dokonca udava 24h), aby sa nabitie z povrchu elektrod rozlozilo rovnomernejsie do hlbky. Ci to ovplyvnuje aj hodnotu napatia ciastocne nabitej baterie, netusim.
S meranim Ah baterii je to osemetne. Podla normy sa to meria tak, ze je mozne baterku 20h vybijat prudom s hodnotou rovnou 1/20 jej kapacity.
Pri autobateriach je ale dolezitejsie to, ci sa dokazu na kratku dobu vymacknut s vysokym prudom potrebnym pre starter.
V Tvojom pripade by som sa asi zacal obzerat po novej baterii. V horucave budu chemicke deje v starej dostatocne silne, aby si nastartoval, ale aj urychlil skazu vybitej baterie. Ked sa ochladi, reakcie sa spomalia a uz z nej asi nedostanes dostatocny prud pre starter.
12,2 V je tak 30-50 % stav nabitia. Nepises, akym prudom si ju nabijal. Ak si to nabijal hoc aj nabijackou s 10 A, za 15 min si do baterie dodal 2,5 Ah (bez odratania 20-30 % straty). Navyse, male plastove nabijacky so spinanym zdrojom nabijaju najcastejsie v rozmedzi 3,6-5 A.
Plne nabita by mala mat okolo 12,7-12,9 V. Zalezi na teplote a type baterie. Malo by sa to ale merat az po par hodinach (niekto dokonca udava 24h), aby sa nabitie z povrchu elektrod rozlozilo rovnomernejsie do hlbky. Ci to ovplyvnuje aj hodnotu napatia ciastocne nabitej baterie, netusim.
S meranim Ah baterii je to osemetne. Podla normy sa to meria tak, ze je mozne baterku 20h vybijat prudom s hodnotou rovnou 1/20 jej kapacity.
Pri autobateriach je ale dolezitejsie to, ci sa dokazu na kratku dobu vymacknut s vysokym prudom potrebnym pre starter.
V Tvojom pripade by som sa asi zacal obzerat po novej baterii. V horucave budu chemicke deje v starej dostatocne silne, aby si nastartoval, ale aj urychlil skazu vybitej baterie. Ked sa ochladi, reakcie sa spomalia a uz z nej asi nedostanes dostatocny prud pre starter.
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
No mali sme doma nejaku staru rusku nabijacku , ktora ukazuje stale rovnake hodnoty A, ale nastavil som ju na stred medzi min a max. Dal som kratku jazdu a teraz som auto vyberal s garaze a ukazovalo to 12.6, inak bezne klesne az k 11.8 ale stale ide v pohode nastartovat. Mozno v zime to bude horsie. Inak nemeriam to voltmetrom, len co mi pise PP, tak nemusi to byt presne.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
A20NFT-206kW/280k / 2013 / 80Ah 800A EN 760A SAE/GS stop start
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz