Omezení výkonu motoru

Od klimatizace až po xenony
Zdenek
Příspěvky: 4
Registrován: 31 led 2017, 01:05

Omezení výkonu motoru

Příspěvek od Zdenek » 31 led 2017, 01:21

Při jízdě se mi začala objevovat tato závada:
na displeji se na chvilku objeví hlášení, že výkon motoru byl snížen, pak se objeví hlášení je nutno zajet do servisu. Auto je v té chvíli prakticky nepojízdné, jede na jedničku cca 5km/ hod. Pokud vypnu na chvíli motor cca 3-5 sec. Motor po nastartování jede normálně.
Poprvé se mi to stalo na dálnici před Berlínem (docela infarktová záležitost). Auto pak po znovu nastartování bez problémů dojelo do Prahy. Ale v servisu nenašli žádný záznam o chybě.
Podruhé se to stalo v Praze a opět žádná zaznamenaná chyba. Znovu infarktová záležitost - stalo se to při výjezdu z tunelu Blanka.
Potřetí, když se to objevilo, zajel jsem do servisu, kde načetli závadu ve škrtící klapce (snad to píšu správně). Auto od té doby odjelo cca 1000 km bez projevení této závady.
Nyní se závada opět projevila ovšem s tím, že jako třetí nápis na displeji se objevilo: závada ESP. A také motor spadnul do nízkých otáček a auto bylo prakticky nepojízdné. Stačilo na 5 sec vypnout motor a jel jsem dalších cca 10 km a by se tato závada opakovala.
Proč dávám dotaz sem? Připadá mi, že jde o komplikovanější závadu a trochu se obávám, že mi nabídne výměnu ESP, pak škrtící klapky, pak hlavní jednotky atd. Má někdo s takovouto chybou zkušenost? A co to nakonec bylo?
Každopádně se zdá, že vypnutím na delší dobu zmíněnou chybu vynuluji a mohu jet dál. Krátké vypnutí nepomůže.
Díky za rady
Naposledy upravil(a) Zdenek dne 31 led 2017, 12:58, celkem upraveno 1 x.

Reklama
 

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Omezení výkonu motoru

Příspěvek od jack » 31 led 2017, 07:22

Nepíšeš, že aký máš motor, na príčine môže byť x vecí - od poruchy škrtiacej klapky (?), EGR, DPF, lambda sondy a .... .
A ESP sa nedá vymeniť, je to elektronický stabilizačný systém - takúto a podobnú hlášku Ti napíše aj keď máš napr. slabý akumulátor.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Zdenek
Příspěvky: 4
Registrován: 31 led 2017, 01:05

Re: Omezení výkonu motoru

Příspěvek od Zdenek » 31 led 2017, 09:16

Děkuji za reakci. Motor je 1,4. Auto je staré 7 let (byla to jedna z prvních Aster) Najeto má 170 000 km.
Mám pocit, že třeba u toho ESP by se případně vyměňovala jednotka, která tuto zprávu posílá do základní jednotka (nebo jak se ta hlavní jednotka jmenuje). Také si myslím, zda takový typ chyby nemůže být způsobený špatnou elektroinstalací (konektory)?

Zdenek
Příspěvky: 4
Registrován: 31 led 2017, 01:05

Re: Omezení výkonu motoru

Příspěvek od Zdenek » 31 led 2017, 12:56

Problém s lambda sondou už jsem zažil také. Tam ale to proběhlo tak, že se pouze rozsvítila žlutá kontrolka na přístrojové desce (už si nevzpomínám, která to byla). Trochu mě to vylekalo, takže jsem volal do servisu, kde mi poradili ať klidně druhý den dojedu k nim. Tam zjistili že mi odešla jedna lambda sonda. Chvíli jsem jezdil bez té druhé lambda sondy (než do servisu dorazila nová). Zajímavé bylo, že auto jezdilo výrazně rychleji a lépe akcelerovalo :-) Když jsem debatoval v servisu o jejím významu, a říkal jsem jim, že to auto jezdí rychleji, tak mi řekli, že ta druhá sonda je tam proto aby se snížily emise a že se díky té druhé sondě trochu omezil výkon. Tedy Opel patrně neřešil problém nízkých emisí jak WV ale přidal tam další sondu. Po namontování druhé sondy se auto vrátilo do původních dynamických vlastností, tedy mělo o kousek menší akceleraci.

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Omezení výkonu motoru

Příspěvek od blesk » 31 led 2017, 15:45

Chybu ESP vypise pri kazde chybe motora. Nemusi byt chyba v ESP. Ak je chyba v skrtici klapce, nech si nejdriv vycistit a zresetovat. Mozna uz ale odchazi motorek naklapeni klapky a bude potreba ji vymenit. Normalne chyby motoru rozsviti kontrolku oranzovou nebo cervenou a vypisou chybu na PP. Takze asi fakt ta klapka, treba je zanesena a neco ji blokne. Kdyz to restartujes, tak se pretoci min/max a uz jede az se casem zase blokne.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Zdenek
Příspěvky: 4
Registrován: 31 led 2017, 01:05

Re: Omezení výkonu motoru

Příspěvek od Zdenek » 31 led 2017, 18:20

Děkuji za info. Dám sem vědět, jak to dopadlo.
2.3.2017 - Načteny závady: P2135 - škrticí klapka a CD800 snímač úhlu natočení volantu.
V servisu vyměnili škrticí klapku a Astra zatím bez problémů.

tuomas
Příspěvky: 32
Registrován: 12 bře 2016, 17:06

Re: Omezení výkonu motoru

Příspěvek od tuomas » 07 úno 2020, 06:34

Oživil bych tohle téma. Před rokem naprosto stejný problém, pomohlo vyčištění klapky ovšem vždy na cca 1000km a zase. Klapka mi nepřišla nijak spinava. Dal jsem tehdy vyčistit v servise cele sání BG CARE a problém cely rok (20000tis km) ok až doteď. Opět to samé, vycistim klapku a zase jezdím nádrž/dvě a problém je tu nanovo, auto začne padat do nouzaku viz 1 příspěvek. Motor A14NET. Mozna ještě zkusím znova BG, abych nedal novou klapku a bylo to k ničemu.

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Omezení výkonu motoru

Příspěvek od blesk » 07 úno 2020, 10:12

Benzin davas jaky?
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

tuomas
Příspěvky: 32
Registrován: 12 bře 2016, 17:06

Re: Omezení výkonu motoru

Příspěvek od tuomas » 07 úno 2020, 11:48

Benzin nejčastěji 98 (EuroOIL) nebo VERVA 100 (Benzina).
Ještě musím dodat, ze před rokem kdy ta začalo cca 1x za 5 dni ježdění a stupnovalo se postupně až k cca 3-5x za 30 minut jízdy, kdy po vytažení a vyčištění klapky zase min 1 nádrž vše ok a poté nanovo... se během hledání závady objevila ještě občas porucha motoru. Svítila třeba 5 minut nebo 2 dny ježdění. Počítač hlásil P0171. Na Ruskem fóru jsem dohledal, ze se má jednat o elektroventil (se zpětným ventilem) na odvetrani nádrže. Tehdy jsem si všiml, ze jak jedu tankovat a oteviram víčko, je slyšet velký podtlak. To samé se stalo i teď, zatím cca 2x kontrolka poruchy motoru během posledních 3 týdnu a před vycistenim klapky opět psalo P0171 (plus chyba klapky cosi ve 2 pozici...) a z nádrže zase podtlak při otevírání.
Tenhle díl je na stejném potrubí co klapka, tak asi mozna nejaka souvislost - napr zasírá se sání a přicpe i tento ventil odvětrání... i když jak říkám, klapka nebyla nijak moc spinava, trochu na několika místech spinavy povlak co jsem normálně setřel hadrem. Vyměnil jsem jej preventivně včera, vyčistil klapku a dnes jezdím prozatím ok (včera posledni jízda tak co jsem vyjel, po 5-8-10 min 3x za těch 10 minut jízdy , docela vzpruz :roll:
jestli bude v nádrži podtlak zkusím až cosi odjedu a taky čekám kdy zase “ESP-NOUZOVÝ REŽIM”. Babo raď :|

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Omezení výkonu motoru

Příspěvek od blesk » 07 úno 2020, 12:17

P0171 je chyba odvetravani - PCV
Bud mas problem s PCV ventilem, ktery je soucati vika ventilu - jinak dost casta zavada v Rusku a hlavne USA nebo se sanim - je tam kulicka, kteraz se zalepi/zasekne - vymena sani komplet + tesneni. Jaky mas rok vyroby?
https://www.youtube.com/watch?v=DHreBH5UTF0
https://www.youtube.com/watch?v=myOXyNtLjQQ
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Odpovědět