Dotazy nového Astráka
Napsal: 22 led 2015, 15:43
od em.
Zdravím, přátelé,
již cca 4 měsíce Vás zde sleduji, neboť jsem se v září 2014 rozhodl pro koupi svého prvního vozu značky Opel, konkrétně nové Astry J ST A20DTH (modelový rok 2015) ve výbavě Cosmo. V rámci čekání na dodání vozidla jsem se alespoň teoreticky připravil na vychytávky i kurvítka vozů Astra na tomto fóru, tímto také všem přispívajícím velmi děkuji, jste inspirativní.
Vozidlo jsem převzal před pár dny a už mám pár dotazů, na jejichž zodpovězení jsem zde nenarazil. Pokud jsem něco přehlédl, buďte, prosím, shovívaví, stejně tak za možná ne zcela vhodné začlenění níže uvedených dotazů do sekce Interiér a exteriér.
Tak jdu na věc:
1) Lze někde v konfiguraci ŘJ nastavit "defaultní" zamykání vozu Deadlock již po prvním stisknutí tlačítka dálkového ovladače? Nyní musím ovladač aktivovat dvakrát (pravděpod. jde o bezpečnostní funkci, že?).
2) V rámci paketu Cosmo Premium jsem se dostal k navigaci 950, která dle českého manuálu má zvládat hlasové ovládání. V manuálu jsou uvedeny i hlášky typu "Ani náhodou" (v kontextu záporné odpovědi na dotaz systému) apod., což ve mně vzbudilo zřejmě falešnou naději na českou lokalizaci hlasového ovládání informačního systému. Bohužel se ale při aktivaci hlasového ovládání zobrazí varování, že hlasové ovládání není dostupné. Máte někdo možnost ověřit, zda je či bude hlasové ovládání v češtině možné? Nebo někde dělám chybu?
3) Ještě k systému Navi 950 - v internetovém konfigurátoru byla možnost zvolit DAB (tuner pro digitální rádio). Do budoucna mi to přišlo vhodné, ale prodejce si nějak nevěděl rady jak to objednat (v jejich systému to u Astry prý nešlo nakonfigurovat), s tím že se údajně jedná o softwarovou záležitost a mám se nechat překvapit, zda to nový SW bude v sobě mít. Tak nemá - tlačítkem Source se přepínám pouze mezi AM a FM tunerem, digitální tuner tam není, nebo jej SW "nevidí". Myslíte, že je šance na zprovoznění v budoucnu pomocí nového SW? Nebo Navi 950 DAB tuner FYZICKY nemá?
4) Zakoupená sada Premium ve výčtu funkcí obsahuje "sklopení zadních opěradel jedním dotykem". Asi naivně jsem si představoval, že v kufru na boku budou tlačítka, které elektronicky sklopí opěrky zadních sedadel (dokonce jsem, já nenasyta, doufal, že ta tlačítka možná půjdou použít i pro vrácení opěradel). Takže trochu zklamání - tlačítka to má jako moje stará Oktávka (promiňte, ale nejsem rasista, měl jsem několik aut i od koncernu), tj. povolím aretaci a opěradlo tahem dolů sklopím. Nebo se mám prodejci ozvat, že na něco ve výrobě zapomněli?
Určitě budu průběžně přidávat další dotazy, jak si budu postupně na Astru zvykat... Předem díky za odpovědi a za trpělivost. Hezký den.
Re: Dotazy nového Astráka
Napsal: 23 led 2015, 07:57
od Astra - R@SAG
1) Lze někde v konfiguraci ŘJ nastavit "defaultní" zamykání vozu Deadlock již po prvním stisknutí tlačítka dálkového ovladače? Nyní musím ovladač aktivovat dvakrát (pravděpod. jde o bezpečnostní funkci, že?).
Není to možné, je potřeba vždy ovladač 2x zmáčknout zamykání
.
No jinak Navo 950, tu budu mít taky a taky jsme se dočetl o hlasovém zadávání údajů, ale jak jsme se ptal v Oplu, tak neuměly na to odpovědět. Podle mě to nemají v CZ, ale pravděpodobně to bude v AJ, DE, F.
Re: Dotazy nového Astráka
Napsal: 23 led 2015, 08:53
od Xavier
bod4) v kufri by si mal mat dve tlacidla. zatlacenim sa zadne sedanky sklopia same. daj si google, na cz strankach je video s astrou z 2010, kde to pekne ukazuju
Re: Dotazy nového Astráka
Napsal: 23 led 2015, 14:22
od em.
Pánové díky za rychlou reakci.
To
R@SAG: Toho zamykání je škoda - zatím na to občas zapomínám, takže
Deadlock někdy neaktivuji
Co se týká
Navi950 - hlasové ovládání v ČJ jsem ani nečekal, ale překvapilo mne, že v dodané
tištěné Příručce k informačnímu systému (verze KTA-2686/10-cs z 08/2014; na netu jsem našel pouze starší verze) jsou konkrétně na straně 61 v
Přehledu hlasových povelů například u akce
Potvrzení otázky systému uvedeny možnosti
Ano/Ok/Dobře/Správně/Možná/Jasně/Jo/Výborně. Zřejmě jsou tedy překladatelé příručky napřed oproti samotnému informačnímu systému
To
Xavier: Přesně jak píšeš, měly by tam být. Tedy pokud je tato výbava obsažena v sadě
Premium (a tak jsem to chápal). Viz
Uživatelská příručka, strana 88, kapitola
Elektrické sklápění sedadel. Ale nejsou, bohužel
Prodejce to odůvodnil tím, že to prý ani nejde dohromady se zvoleným čalouněním (žádné jsem ale nedostal na výběr, mám "obyčejné"
Lace Jet Black). Třeba je to spíš tím, že jsem zvolil
Komfortní sadu zadních sedadel. Šlo mi spíš o princip, že mne nikdo předem neupozornil. Jinak bych to stejně použil čtyřikrát do roka a to se mi snad ruce nezkrátí, když holt budu muset na opěradlo zatlačit
Re: Dotazy nového Astráka
Napsal: 24 led 2015, 09:42
od johnyford
no ja som si to zamykanie deaktivoval,stisnem raz a cele auto je otvorene,aj tak chodime vzdy dvaja...a nastavenie je v displeji stred.konzoly. inac,ked dlhsie podrzis na dialkovom odomknutie,tak sa ti stiahnu vsetky okna,dobra vec cez leto...
Re: Dotazy nového Astráka
Napsal: 24 led 2015, 09:59
od em.
Jj, o stahování oken s pomocí dálkového ovládání vím - šikovné
Co se týká zamykání, neměl jsem na mysli odemykání celého vozu versus pouze dveří řidiče (to lze skutečně nastavit v konfiguraci vozidla), ale automatické nastavení funkce Deadlock, tj. po zamčení auta se ještě zasunou nějaké tyčky či co do zámků tak, aby nešel vůz otevřít ani zevnitř.
Re: Dotazy nového Astráka
Napsal: 17 srp 2015, 12:53
od em.
Zdravím ve spolek,
Astra je už přes půl roku v provozu, tak nazrál čas shrnout první i druhé dojmy. Jelikož automobil beru jako dopravní prostředek a nejsem zastáncem či odpůrcem žádné značky, troufám si tvrdit, že budu vcelku objektivní.
Kladně hodnotím vzhled, moc se mi líbí interiér, konkrétně palubovka (multifunkční a dotyková zařízení, dle mého názoru, do automobilů zatím nepatří; tlačítka jsou tlačítka). Motor (121 kW, tuším) je i pro takového cvalíka, jakým Astra bohužel je, poměrně dostačující, brzdy rovněž. Nicméně s tím co najedu jsem měl jít do benzínového agregátu, ale to je moje chyba.
Jízdní vlastnosti jsou tak trochu na úrovni počítačové simulace, ale k tomu směřuje většina "dostupných" vozidel a osobně mi to i vyhovuje. Za posledních 20 let jsem se najezdil dost a na nějaké závodění se již necítím, takže mi všemožné předimenzované posilovače a elektronika v tomto ohledu nevadí.
Poněkud mne zklamal kufr, což bude tím, že poslední auto před Astrou byla Škodovka (nebijte mne, prostě je to fakt - do sedanu Oktávky se kočárek vejde lépe, než do nové Astry kombi). Na druhou stranu je do kufru lepší přístup a celkově se mi zdá přehlednější. Prostor ve vozidle je také poměrně dostatečný, jelikož běžně na zadních sedadlech nevozím dva hokejisty.
Za vypíchnutí stojí pár následujících bodů:
* El. sklopná vnější zrcátka - byl jsem překvapen, že na rozdíl od většiny značek, které jsem měl tu čest řídit, se zrcátka neovládají dálkovým ovladačem společně s odemykáním/zamykáním dveří. Do teď nevím, zda je to výhoda či nevýhoda. Nejprve mi to přišlo jako pěkná hovadina - odemknu auto, nastoupím a ještě musím mačkat páčku pro vyklopení zrcátek. Jenže při velkých mrazech, kdy hrozí přimrznutí, to může zrcátka zachránit (odemknete, zatopíte a až pak můžete zrcátka vyklopit).
* Automatické přepínání dálkových světel - v žádném vozidle jsem dosud neměl, tak nemohu srovnávat s konkurencí. Funkce mi ale přijde poměrně spolehlivá, akorát to může být pro protijedoucí vozidla trochu matoucí, světla se na potkávací přepnou až na poslední chvíli. Měl bych se omluvit té spoustě řidičů v protisměru, kterým jsem kdysi spílal za to, že světla přepnuli až tak pozdě, možná měli podobný samočinný systém. Přepínání není, samozřejmě, zcela stoprocentní - když přijíždím k silnici, která kříží můj směr jízdy (např. "téčko", nebo přivaděč k rychlostní silnici), senzory provoz před vozidlem nevyhodnotí a musím ručně dálková světla vypínat, což může být docela problém (člověk tomu grifu s automatikou rychle odvykne).
* Senzor stěračů - za plynulého deště OK, při mžení je to nějaké zpožděné (ne, citlivost jsem zkoušel všemožně ladit a nepomáhá to), ale to může být chyba konkrétního čidla, možná není senzor absolutně čistý, snad chybička v přítomné verzi firmware, těžko říct... Tady by pomohly Vaše konkrétní zkušenosti.
* Parkovací senzory - podobně jako u sklápění zrcátek jsem rozpolcen. Na jednu stranu říkám, že různé obrázky a multidotyky apod. do auta nepatří, na druhou stranu grafické podání překážky před/za autem je, slušně řečeno, archaické. Zkrátka jsem toto asi nečekal (mám pocit, že v ceníku je za to nemalý příplatek), ale něco podobného jsem zažil i u nepříliš starých modelů dražších značek. Co se týká funkce živočicháře, grafické provedení nemá na funkci vliv. Pro spoustu řidičů asi použitelné, já s tím bojuji stejně jako u jiných značek - prostě to nepřerušovaně píská tak brzy, že bych s tím v centru města nemohl prakticky zaparkovat. Podobně to mám s funkcí vyhledávání podélného stání a onou směšnou grafickou pomůckou, kterou když poslechnu, tak mi má pomoct podélně zaparkovat do označené mezery. První den jsem to k pobavení kolemjdoucích zkusil, poté již nikdy. Chyba může být ve mně, celý život jsem zvyklý parkovat i do malých mezer bez nějakých asistentů a tohle na mne bylo přiliš pokynů, nedokázal jsem se soustředit a dorazilo mne, že když jsem se na pokyny vykašlal a zaparkoval podle sebe, tak mi systém oznámil, že se manévr nezdařil a mám přeparkovat. Ale na psychoterapii kvůlivá tomu nepůjdu, prostě to už nezapnu...
* Rádio - normálka, bohužel ale bez tuneru pro digitální pozemní vysílání (ve webovém konfigurátoru šel zvolit, dovozce jej ale neuměl/nemohl objednat). Občas si po nastartování vozidla rádio samo rozhodne, z jakého zdroje bude hrát, většinou si ale posledně zvolený zdroj (FM tuner nebo SD karta) pamatuje, asi chybka ve firmware.
* Navigace - převážně funguje, asi třikrát se mi stalo (tj. cca 1x za 2 měsíce), že se z ničeho nic (jízda otevřenou krajinou, žádný tunel) buď ztratí signál GPS zcela, nebo si myslí, že jedu cca 100 metrů mimo silnici, takže mne chce stále vracet na cestu, po které zrovna jedu. Chování se zatím vždy srovnalo po vypnutí motoru a následném zapnutí. Podobně jako rádio si občas po nastartování nepamatuje, že má být obrazovka přepnuta na navigaci a zobrazí místo toho rádio nebo MP3 přehrávač. Opět asi chyba firmware, možná přehřátí organismu u konkrétního produktu. Jinak se mi zdá, že překvapivě dobře ví o nehodách a objíždkách v okolí a upozorní na ně.
* Vyhřívání sedadel a volantu - mohlo by být výraznější nebo alespoň rychlejší, ale jinak OK. Volant jsem nikdy vyhřívaný neměl, tak jsem se těšil, že to bude výrazné plus, ale asi jsem se těšil příliš, subjektivně mi přijde, že se s tím nadělá víc, než si tahle funkce zaslouží.
* Podsvícení interiéru - zbytečně jsem se u výbavy Cosmo obával, že podsvícení bude rušit, za jízdy ho vůbec nevnímám, je to jen takový designový prvek.
* Ergonomická přední sedadla - při zkušební jízdě se mi moc líbila, tak jsem je objednal. Jak jsem si na ně zvykl, tak už mi to taková pecka nepřijde, ale tak je to asi normální. Rozhodně jsou komfortní a ani náhodou sportovní, ale to by se k tomuto autu snad ani nehodilo.
* Sedadlo řidiče "křupe" - tohle může být např. nedotažený šroub (pokusím se vyreklamovat při roční kontrole vozidla, není to zatím tak hrozné), nebo to není dělané na moji hmotnost. Začalo to hned po pár týdnech.
* Vyhřívání předního skla - nebojte, nemám. Neboť to Opel nenabízí, což beru jako velké mínus, hodilo by se. Nebo alespoň ty spirály pod stěrači, co jsem viděl u nějaké relativně levné konkurence. A v nejvyšším výbavovém stupni Astry nic, ani za příplatek...
* El. ruční brzda - normálka, akorát jsem byl z jiných vozů zvyklý, že po nastartování a povolení spojky a přidání plynu se samočinně uvolní, tady mi to nějak nefunguje, nebo nemám to srdce to rvát přes moc, takže raději poctivě odbržďuji "manuálně", tj. tlačítkem.
* Zadní popelník - ano, není to popelník, ale zkrátka ta ostuda v zadní části přední opěrky. To snad není pravda! Když jsem tu "zásuvečku" jednou omylem vyndal, tak jsem si myslel, že to je zlý sen. To zpracování a ten materiál u auta v ceníkové ceně za bezmála 750.000 Kč, nemám slov. Pravda, nikdo to asi nepoužívá. Ale proč to tam tedy dávali???
* Fuka/větrání/mezera - opravdu nevím jak to nazvat. Podobně jako u "zadního šuplíčku" mi to hlava nebere! Mezi zadním platem (tedy uchycením roletky za zadními sedadly) a opěrkou zadních sedadel je u kombi v celé šíři mezera, kam zasunu prsty až ke kloubům. Co to je??? Kde udělali inženýři ze západního Německa chybu?
* Senzory tlaku v pneu - ano, nehorší na závěr. Tuhle pitomost sice mají primárně na svědomí nějaké choré mozky z Belgie a připojených států (jejich studie, bezpochyby za nemalé peníze, sice na litr spočítaly úspory paliva při ideálním tlaku všech pneumatik v EU, podle mne ale nezapočítaly ekologické a ekonomické náklady na výrobu samotných senzorů; navíc ten senzor mi tlak sám nedohustí, takže mi fakt žádné peníze neušetří). Jenže ty mozky nikomu nenařizovaly, JAKÝM způsobem se s tím popasovat. Opel logicky zvolil ten spolehlivě nejhorší pro zákazníky, ale výhodný pro dodavatele senzorů a pneuservisy a potažmo pro Opel. Problémy se sehnáním správných senzorů (přijde mi, že 99 % techniků a obchodníků se v tom zatím nevyzná) a pneuservisu (většina s tím zatím nechce mít nic společného, aby tomu ještě neublížili) se mi nechce popisovat, docela jsem si s tím užil. Každopádně se musíme připravit na cenu senzorů okolo 10.000 (snad vydrží i 5 let, pak nové) plus nemalý příplatek dvakrát ročně za pneuservis, který bude ochoten kola s tímto vynálezem vyměnit. Nebo ničit pneumatiky i ráfky a přezouvat (což opět ale většina servisů zatím odmítne).
Když tak na ty své komentáře koukám, tak to vypadá poněkud negativně. Berte to ale tak, že od elektroniky a techniky obecně očekávám, že bude fungovat jak má, proto nepíšu o klimatizaci, že chladí (a fakt pěkně), a že klakson troubí (snad, neboť v ČR nepoužívám a do Indie ani Egypta se s Astrou zatím nechystám).
Takže, když to shrnu, asi nejvíce mi vadí ten systém sledování tlaku a pár nedůstojných nedodělků typu mezera mezi zadními sedadly a roletkou kufru. Jinak vcelku spokojenost, která se třeba i zvýší po případném update firmware, když ne, tak to nebude žádná katastrofa.
Jinak všem hodně spokojených kilometrů!
Re: Dotazy nového Astráka
Napsal: 17 srp 2015, 13:15
od Xavier
Celkom pekne a objektivne si to zhrnul. Skoda, ze vyrobca nema linku, kam by sa taketo cenne nazory dali zasielat.
Co sa El. sklopná vnější zrcátka týka, nemá to ani civic. Mna to tiez nemilo prekvapilo a sklapanie zrkadiel z tohto dovodu ani nepouzivam. Je to dobra hracka pre mojho rocneho syna, ktoreho to naramne bavi. Ale sumu 80ecok to hodne nie je ani nahodou.
Automatické přepínání dálkových světel svetiel nemám, no mal som moznost to okusit v mazde cx5. funguje to na tej istej urovni ako v tvojom opise. Bohuzial, tiez protiiduci ccasto blikali, kym to zareagovalo.