Jak udělat: Osvětlení madla dveří
Napsal: 26 led 2014, 14:25
Návod pro majitele, kteří nemají v dané konfiguraci osvětlení madel předních dveří.
Před jakoukoliv manipulací s konektory nebo elektroinstalací vozidla odpojte záporný pól akumulátoru! Pozor na systémy, které používají záložní akumulátor (např. Alarm apod.), v těchto případech je nutné před odpojením hlavního akumulátoru dodržet další pokyny výrobce vozidla!
1) Nejprve je nutné sehnat/vyrobit si samotné osvětlení. Několik možných způsobů
a) Koupit originální díl s číslem 13319462.
b) Použít červenou LED diodu pro napětí 12 V, zde bude trochu problém vymyslet uchycení LED ve dveřích
c)Zbastlit si něco, co hodně vzdáleně připomíná originál. Touto cestou jsem se vydal já.
Použil jsem domácí zásoby součástek, takže nepopírám, že to nešlo udělat lépe, ale zase to bylo zadarmo Pro představu velikosti, tak rozteč prokovených otvorů je klasických 100 mils (2,54 mm). Nejprve jsem použil jednu LED, ale výsledná svítivost v autě byla malá, protože otvor v madle dveří je není kolmo na LED.
Schéma zapojení. Dva rezistory (místo jednoho menšího) jsou zapojeny paralelně, aby se snížil jejich výkon a nebylo to zároveň i vyhřívání madla Zmíněný výkon znemožnil i použití SMD rezistorů.
2) Jdeme rozebírat. Je dobré použít nástroje, které nezničí plasty a jsou dostatečně pevné, stará karta ideální. Nejprve je potřeba sundat kryt madla. Začít odspodu nahoru, pravý dolní roh má zasunovací zobáček, zde je potřeba skončit a vysunout kryt pryč.
3) Povolit tři šrouby s hvězdicovou hlavou.
4) Je potřeba sundat "stříbrnou" část madla. Ta drží na dvojitých západkách (červeně označeno), které je potřeba trochu nasměrovat.
4.1) U dveří spolujezdce mi to kolem kliky šlo ztuha, tak jsem jsi ji povolil. Nejprve se dá pryč krytka a pod ní je šroub s hvězdicovou hlavou (viz obrázek výš).
5) Vyndat a odpojit ovládání oken
6) Zapojíme na plus na čistě žlutou a mínus na černou. Po odzkoušení, jsem odizoloval pouze část izolace vodičů konektoru a klasicky to připájel.
Popis konektoru řidič
Popis konektoru spolujezdec
7) Složíme zpět
Před jakoukoliv manipulací s konektory nebo elektroinstalací vozidla odpojte záporný pól akumulátoru! Pozor na systémy, které používají záložní akumulátor (např. Alarm apod.), v těchto případech je nutné před odpojením hlavního akumulátoru dodržet další pokyny výrobce vozidla!
1) Nejprve je nutné sehnat/vyrobit si samotné osvětlení. Několik možných způsobů
a) Koupit originální díl s číslem 13319462.
b) Použít červenou LED diodu pro napětí 12 V, zde bude trochu problém vymyslet uchycení LED ve dveřích
c)Zbastlit si něco, co hodně vzdáleně připomíná originál. Touto cestou jsem se vydal já.
Použil jsem domácí zásoby součástek, takže nepopírám, že to nešlo udělat lépe, ale zase to bylo zadarmo Pro představu velikosti, tak rozteč prokovených otvorů je klasických 100 mils (2,54 mm). Nejprve jsem použil jednu LED, ale výsledná svítivost v autě byla malá, protože otvor v madle dveří je není kolmo na LED.
Schéma zapojení. Dva rezistory (místo jednoho menšího) jsou zapojeny paralelně, aby se snížil jejich výkon a nebylo to zároveň i vyhřívání madla Zmíněný výkon znemožnil i použití SMD rezistorů.
2) Jdeme rozebírat. Je dobré použít nástroje, které nezničí plasty a jsou dostatečně pevné, stará karta ideální. Nejprve je potřeba sundat kryt madla. Začít odspodu nahoru, pravý dolní roh má zasunovací zobáček, zde je potřeba skončit a vysunout kryt pryč.
3) Povolit tři šrouby s hvězdicovou hlavou.
4) Je potřeba sundat "stříbrnou" část madla. Ta drží na dvojitých západkách (červeně označeno), které je potřeba trochu nasměrovat.
4.1) U dveří spolujezdce mi to kolem kliky šlo ztuha, tak jsem jsi ji povolil. Nejprve se dá pryč krytka a pod ní je šroub s hvězdicovou hlavou (viz obrázek výš).
5) Vyndat a odpojit ovládání oken
6) Zapojíme na plus na čistě žlutou a mínus na černou. Po odzkoušení, jsem odizoloval pouze část izolace vodičů konektoru a klasicky to připájel.
Popis konektoru řidič
Popis konektoru spolujezdec
7) Složíme zpět