Jak udělat: Osvětlení středové konzole
Napsal: 16 led 2014, 00:26
Návod pro majitele, kteří nemají v dané konfiguraci osvětlení středové konzole pod řadicí pákou a nutně ho potřebují
Před jakoukoliv manipulací s konektory nebo elektroinstalací vozidla odpojte záporný pól akumulátoru! Pozor na systémy, které používají záložní akumulátor (např. Alarm apod.), v těchto případech je nutné před odpojením hlavního akumulátoru dodržet další pokyny výrobce vozidla!
1) Nejprve je nutné zjistit, jestli máme originální osvětlení v příslušných místech (moje Astra ve výbavě Enjoy nesvítí, ale přesto osvětlení má, zajímavé). Podíváním se zespodu do příslušných míst je vidět červený drátek jakoby zalitý v plastu. Fotku se mi nedařilo pořádně zaostřit, tak alespoň pro představu.
Pokud tam není, jsou ještě dvě možnosti:
3) Po odebrání středové konzole je osvětlení opravdu umístěno v příslušných místech, zapojeno, ale přesto nesvítí. Pro další úpravy je nutné jeho vyjmutí. Spojený konektor tahem k sobě oddělíme od zbytku automobilu (jde to opravdu ztuha).
4) Konektor rozpojíme (jsou tam západky) a celou lištu osvětlení opatrně vyjmeme směrem nahoru, drží za křehké plastové zobáčky.
5) Pro správnou funkci je nutné přepojit piny do správné polohy. Jako nejelegantnější řešení mi přišlo změnit jejich polohu přímo v patici konektoru. Pomocí malého šroubováku je nutné povolit fialovou pojistku o jednu polohu směrem vzhůru. Poté pomocí kleští piny zatlačit směrem do konektoru, může dojít k jejich mírné destrukci, jelikož je potřeba trochu síly.
Konektor lze též ustřihnout a dráty napojit jakýmkoliv jiným způsobem přímo v automobilu.
6) Operace se zdařila Musí se ohnout jistící zobáčky zpět do výchozí polohy.
7) Přepojení pinů na okruh vnitřního osvětlení (bude svítit stejně jako tlačítka, lze regulovat jas). Po zasunutí zamáčknout zpět fialovou pojistku. Jelikož mínus má větší otvor, je nutné zakápnutí pinu tavnou pistolí nebo silikonem, aby nedocházelo k jeho pohybu.
8) Vyzkoušíme a složíme do původního stavu.
Závěrem bych si jenom povzdechl, proč už to Oplu nemohli zapojit rovnou
Před jakoukoliv manipulací s konektory nebo elektroinstalací vozidla odpojte záporný pól akumulátoru! Pozor na systémy, které používají záložní akumulátor (např. Alarm apod.), v těchto případech je nutné před odpojením hlavního akumulátoru dodržet další pokyny výrobce vozidla!
1) Nejprve je nutné zjistit, jestli máme originální osvětlení v příslušných místech (moje Astra ve výbavě Enjoy nesvítí, ale přesto osvětlení má, zajímavé). Podíváním se zespodu do příslušných míst je vidět červený drátek jakoby zalitý v plastu. Fotku se mi nedařilo pořádně zaostřit, tak alespoň pro představu.
Pokud tam není, jsou ještě dvě možnosti:
- Koupit originální díl s číslem 13306445 (pro elektrickou brzdu) nebo 13318427 (pro ruční brzdu).
- Koupit pásek LED diod příslušné délky v červené barvě napájený 12 V. Ten lze pak nalepit z vnitřní strany "stříbrného" krycího plastu středové konzole.
3) Po odebrání středové konzole je osvětlení opravdu umístěno v příslušných místech, zapojeno, ale přesto nesvítí. Pro další úpravy je nutné jeho vyjmutí. Spojený konektor tahem k sobě oddělíme od zbytku automobilu (jde to opravdu ztuha).
4) Konektor rozpojíme (jsou tam západky) a celou lištu osvětlení opatrně vyjmeme směrem nahoru, drží za křehké plastové zobáčky.
5) Pro správnou funkci je nutné přepojit piny do správné polohy. Jako nejelegantnější řešení mi přišlo změnit jejich polohu přímo v patici konektoru. Pomocí malého šroubováku je nutné povolit fialovou pojistku o jednu polohu směrem vzhůru. Poté pomocí kleští piny zatlačit směrem do konektoru, může dojít k jejich mírné destrukci, jelikož je potřeba trochu síly.
Konektor lze též ustřihnout a dráty napojit jakýmkoliv jiným způsobem přímo v automobilu.
6) Operace se zdařila Musí se ohnout jistící zobáčky zpět do výchozí polohy.
7) Přepojení pinů na okruh vnitřního osvětlení (bude svítit stejně jako tlačítka, lze regulovat jas). Po zasunutí zamáčknout zpět fialovou pojistku. Jelikož mínus má větší otvor, je nutné zakápnutí pinu tavnou pistolí nebo silikonem, aby nedocházelo k jeho pohybu.
8) Vyzkoušíme a složíme do původního stavu.
Závěrem bych si jenom povzdechl, proč už to Oplu nemohli zapojit rovnou