1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Ahoj kolegové pokusím se co nejpodrobněji popsat chování.
Motor 1.4 Turbo 88kW/120k najeto 39000km
a) V březnu jsem byl na garanční prohlídne a byl měněn oléj za novou genereraci 5W30, dle nařízení OPLU, to co lijou do Astry K 1.4 TURBO - pravděpodobně toto příčinou nebude.
b) před pár dny jsem si všiml, že ráno jak startuji, jako by Astra jela cca 20s na 3 válce, začte se dusit, ŘJ přidá palivo a pak zase uvere, to vše trvá velice krátce, při teplotě cca 15stupňů. Proto jsem to začal řešit v jiném vlákně - http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=7&t=879 . Proto jsem natankoval zcela jiné palivo, do té doby jsem tankoval MOL N-95 + VIF, proto jsem natankoval SHELL V-POWER 95 + jsem dal konskou dávku VIFU
c) Od té doby jsem nic zvláštního nezaznamenal a vypadalo to, že se vše podařilo vyřešit, jenže ne. Před pár dny jsem si všiml, na křižovatce, že při zahřátem motoru mám spotřebu na volnoběh 0,4 - 0,5 a otáčky motoru jsou klasicky na 800ot. Zarazila mě ta spotřeba, protože doposud jsem mel vždy 0,6 - 0,8lit. (nevím zda to může být aditivovaným palivem a velkou dávkou VIFU).
d) Při vystupování z auta s nastartovaným motorem jsem se dotkl dveří a ty mírně rezonovali. Otevřel jsem kaporu a dívám se, že zahřátý motor se chvěje a nejvíce se chvěje hadice mezi motorem a baterií (pravděpodobně ta kterou protéká voda a je tam termostat) . Motor jinak jede bez komplikací kontrolována hladina oleje + vody, teplota motoru je na budíku normální a podle ukazatele PC, je teplota taky OK 103 - 104stupně. Táhne a nepozoruji pokles výkonu. Alternátor pracuje taky podle PC v pořádku.
e) Proto jsem jel za kolegou co má čínskou diagnostiku , ale žádná chyba nebyla nalezena, žádné kontrolny nesvítí, vše se chová normálně. Proto jsme nastartovali Astru od kolegy co má stejný motor a tam jsme mohly posoudit, že to opravdu není normální u toho mého motoru.
f) Dnes ráno jsem opět nastartoval studený motor a hne jsem otevřel kapapu a koukal jak se to chová. Motor se netřásk, ani havice vše OK, aji jak spadli otáčky na 800, spotřeba 0.8, říkam si super. Nastoupím jedu do práce cca 5km, přijedu k práci, nechávám dochlazovat turbo, koukám, spotřeba 0,4 - 0,5 a otáčky 800. Otevřu kapotu a motor se zase chvěl a na na t´hadici to bylo vidět nejvíce.
g) Tak že pokud je motor studený a vlastně jede na automatický sitič, má otáčky 1100 - 1200 a ty pak plesají cca po pár sekundách na 800ot. motor je v pohodě, zak se zahřeje, tak spotřeba klesné a začně se chvět. To s tím problémem na 3 válce co se popisuje v tom jiném vlákně, se mi pomalu vytrácelo, udělalo to cca ještě 3x, ale poslední dobou se i ráno oteplilo.
Napadli mě tyto věci:
- Svíčky
- Zapalovací lišta
. Sylenblog motoru
To vše pomalu vylučuji, protože se spíše přikláním k chudé směsy benzínu a jak se zvýší otáčky tím se do motoru dostane více paliva a chvění přestane.
Napadá vás něco prosím, obávám se že v Oplu na nic nepřijdou a pokud ano tak to bude mnoho trvat mraky dnů a ještě si to nechají velive drahé.
Motor 1.4 Turbo 88kW/120k najeto 39000km
a) V březnu jsem byl na garanční prohlídne a byl měněn oléj za novou genereraci 5W30, dle nařízení OPLU, to co lijou do Astry K 1.4 TURBO - pravděpodobně toto příčinou nebude.
b) před pár dny jsem si všiml, že ráno jak startuji, jako by Astra jela cca 20s na 3 válce, začte se dusit, ŘJ přidá palivo a pak zase uvere, to vše trvá velice krátce, při teplotě cca 15stupňů. Proto jsem to začal řešit v jiném vlákně - http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=7&t=879 . Proto jsem natankoval zcela jiné palivo, do té doby jsem tankoval MOL N-95 + VIF, proto jsem natankoval SHELL V-POWER 95 + jsem dal konskou dávku VIFU
c) Od té doby jsem nic zvláštního nezaznamenal a vypadalo to, že se vše podařilo vyřešit, jenže ne. Před pár dny jsem si všiml, na křižovatce, že při zahřátem motoru mám spotřebu na volnoběh 0,4 - 0,5 a otáčky motoru jsou klasicky na 800ot. Zarazila mě ta spotřeba, protože doposud jsem mel vždy 0,6 - 0,8lit. (nevím zda to může být aditivovaným palivem a velkou dávkou VIFU).
d) Při vystupování z auta s nastartovaným motorem jsem se dotkl dveří a ty mírně rezonovali. Otevřel jsem kaporu a dívám se, že zahřátý motor se chvěje a nejvíce se chvěje hadice mezi motorem a baterií (pravděpodobně ta kterou protéká voda a je tam termostat) . Motor jinak jede bez komplikací kontrolována hladina oleje + vody, teplota motoru je na budíku normální a podle ukazatele PC, je teplota taky OK 103 - 104stupně. Táhne a nepozoruji pokles výkonu. Alternátor pracuje taky podle PC v pořádku.
e) Proto jsem jel za kolegou co má čínskou diagnostiku , ale žádná chyba nebyla nalezena, žádné kontrolny nesvítí, vše se chová normálně. Proto jsme nastartovali Astru od kolegy co má stejný motor a tam jsme mohly posoudit, že to opravdu není normální u toho mého motoru.
f) Dnes ráno jsem opět nastartoval studený motor a hne jsem otevřel kapapu a koukal jak se to chová. Motor se netřásk, ani havice vše OK, aji jak spadli otáčky na 800, spotřeba 0.8, říkam si super. Nastoupím jedu do práce cca 5km, přijedu k práci, nechávám dochlazovat turbo, koukám, spotřeba 0,4 - 0,5 a otáčky 800. Otevřu kapotu a motor se zase chvěl a na na t´hadici to bylo vidět nejvíce.
g) Tak že pokud je motor studený a vlastně jede na automatický sitič, má otáčky 1100 - 1200 a ty pak plesají cca po pár sekundách na 800ot. motor je v pohodě, zak se zahřeje, tak spotřeba klesné a začně se chvět. To s tím problémem na 3 válce co se popisuje v tom jiném vlákně, se mi pomalu vytrácelo, udělalo to cca ještě 3x, ale poslední dobou se i ráno oteplilo.
Napadli mě tyto věci:
- Svíčky
- Zapalovací lišta
. Sylenblog motoru
To vše pomalu vylučuji, protože se spíše přikláním k chudé směsy benzínu a jak se zvýší otáčky tím se do motoru dostane více paliva a chvění přestane.
Napadá vás něco prosím, obávám se že v Oplu na nic nepřijdou a pokud ano tak to bude mnoho trvat mraky dnů a ještě si to nechají velive drahé.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
- Reklama
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Můžu to potvrdit, jen jsem dal ruku na otevřené dveře a hned jsem Radimovi řekl, že se to auto abnormálně třese a vibrace jdou samozřejmě od motoru.
Včera jsem se díval třeba na tohle video (je to asi z háčka), kde prej vibrace odstranil vycentrováním děr, před dotažením toho silentbloku, kdy motor trochu potlačil zvedákem.
Včera jsem se díval třeba na tohle video (je to asi z háčka), kde prej vibrace odstranil vycentrováním děr, před dotažením toho silentbloku, kdy motor trochu potlačil zvedákem.
Astra - 07/2015 - 103kW
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Lenže keď to doteraz navibrovalo, tak to asi nevycentrovanosťou nebude - ja by som začal výmenou sviečok, písal si, že už majú najazdených nejakých 39000km, čo je už relatívne dosť.
Naposledy upravil(a) jack dne 21 čer 2018, 12:22, celkem upraveno 1 x.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Stando, alegrace je. že jak je motor studený, tak to nedělá, až se zahřeje, a to bych řekl bude tím, že motor jede na automatický sitič a tím pádem více paliva, jak se to zahřeje začně to dělat. Dnes v noci jsem nad tím pořád přemýšlel a diagnostika v Oplu je za 900kč a čakací doba týden.
Když jsme šlapali na plyn a dostali se na těch 2000ot, kdy to přestalo, je pravděpodobně tím, že motor si vezme konečně takové množství benzínu, že to přestane. Na celkové spotřěbě to ale není znát, není vysoká ba naopak za 800km je o cca 0,3 menší.
Když jsme šlapali na plyn a dostali se na těch 2000ot, kdy to přestalo, je pravděpodobně tím, že motor si vezme konečně takové množství benzínu, že to přestane. Na celkové spotřěbě to ale není znát, není vysoká ba naopak za 800km je o cca 0,3 menší.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
JASC - nemohu najít návod, jak sundat ten vrchní kryt co je pod nim ta zapalovací lišta - věřím, že ty to najdeš
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
vrchny kryt jednoducho potiahni hore a mas to..staci k tomu sila, netreba sa bat
ale svieckami to nebude..ja som minuly rok daval nove NGK a triaslo mi aj minule leto (pred vymenou) a trasie aj toto..ako bolo spomenute vo vedlajsej teme, tak sa to prejavuje pri studenom starte a pri vyssich nocnych teplotach
ale dufam, ze sa na to pride, co sposobuje tento jav
ale svieckami to nebude..ja som minuly rok daval nove NGK a triaslo mi aj minule leto (pred vymenou) a trasie aj toto..ako bolo spomenute vo vedlajsej teme, tak sa to prejavuje pri studenom starte a pri vyssich nocnych teplotach
ale dufam, ze sa na to pride, co sposobuje tento jav
Opel Astra J 1,4T 103kW [9/2010]
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Jenže mě se motor třepe v tento okamžik po zahřátí a to i v +30stupních a vždy mezi 800 - 1300ot motoru, pak to poleví a netřepe se už nic a pak je tu pořád ta spotřeba 0,4lit po zahřátí na volnoběh, toto mě taky znepokojuje. Když zapnu klimu, tak spotřeba vyleze na 0,8lit na volnoběch.
Mám už benzín jen na 350km, pak natankuji plnou V-Power + VIF
Mám už benzín jen na 350km, pak natankuji plnou V-Power + VIF
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
podla mna je to RJ, ak pozries na diagnostike, otačky nie su ako ukazuje otačkomer 800 ale ovela mensie, real 720-750. no a chudobna zmes k tomu, čo dokazuje palubak okamžitou nízkou spotrebou. Už som sa chystal volat do servisu, či sa nedaju nejako dvihnuť otačky. Stare dobre lanko, už by som pritiahol....
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Mě se podobně choval motor na géčku při prasklých svodech, jen naopak s teplotou. Studený třásl, po zahřátí v pohodě, jak se materiál svodů roztáhl a zaslepil tím tu prasklinu. Píšu to protože příčina bylo to přisávání vzduchu prasklinou, to mátlo lambdu a byla špatná směs. Možná existuje nějaký důvod proč by lambda špatně vyhodnocovala směs i ve tvém případě.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
ŘJ mi měnili ještě v záruce po 18měs. používání Astry a cca 18 000km.
Tak podle informací, ŘJ je zcela čistá a žádné chyby, z dobrých zdrojů autorizovaného servisu se bude jednat pravděpodobně o vadnou svíčku, která v rozmezí 800 - 1300ot vykazuje problém, případně vadná zapalovací lišta.
Jdu tedy odporem menšího zla a objednal jsem 4ks nových NGK 91039 svíček a v pondělí bych je měl mít doma, jsem služebně mimo a tak k výměně dojde až ve středu snad. Pokud to bude pokračovat, tak výměna zapalovací listy, to už je větší ranec, v Oplu cca 8000kč, neoriginál např. NGK cca 4000kč. Hold snad to budou pouze svíčky.
Jaká značka zapalovacích lišt pro ten náš motor 1.4 Turbo je dobrá a poradí si s našimi auty, máte někdo zkušenosti.
Další možnost je čekat, až se rozsvítí kontrolka motoru a uloží chybu, tak dlouho čekat nechci.
Tak podle informací, ŘJ je zcela čistá a žádné chyby, z dobrých zdrojů autorizovaného servisu se bude jednat pravděpodobně o vadnou svíčku, která v rozmezí 800 - 1300ot vykazuje problém, případně vadná zapalovací lišta.
Jdu tedy odporem menšího zla a objednal jsem 4ks nových NGK 91039 svíček a v pondělí bych je měl mít doma, jsem služebně mimo a tak k výměně dojde až ve středu snad. Pokud to bude pokračovat, tak výměna zapalovací listy, to už je větší ranec, v Oplu cca 8000kč, neoriginál např. NGK cca 4000kč. Hold snad to budou pouze svíčky.
Jaká značka zapalovacích lišt pro ten náš motor 1.4 Turbo je dobrá a poradí si s našimi auty, máte někdo zkušenosti.
Další možnost je čekat, až se rozsvítí kontrolka motoru a uloží chybu, tak dlouho čekat nechci.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory