Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k
Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k
Dobry den. Chcel by som sa s vami poradi ohladne velmi osemetneho problemu. Mam Astru Sports Tourer 1.4 turbo 103 kW. Rok vyroby 11.2012, najazdenych 37.500 km. Pravidelne servisovane v autorizovanom servise. Pred par dnami mi z nicoho nic na aute zacala svietit kontrolka ESP servis, potom sa pridala kontrolka motora. Tieto kontrolky svietili velmi nepravidelne, raz spolu, inokedy nezavisle, potom vobec. Co je dalej dolezite, ze po nastartovani motora pri volnobeznych otackach som pocul taky klepotavy zvuk, vibrovanie, teda urcite nie tichy chod motora ako to bolo pred tym. Dalsi zaujimavy fenomen, ktory som pozoroval bol napr. problem pri akceleracii, napr. na trojke, som citil miestami take kopnutie auta, akoby sa mu nechcelo akcelerovat, na dialnici ma nepustil (obmedzil) motor max na rychlost 110 km. Ako som spominal, auto sa spravalo variabilne, potom opat ako normalne, nasledne sa opat objavili uvedene komplikaie. Objednal som sa na daignostiku, kde mi oznamili sokujici problem, strata kompresie valca, problem s ventilom (ventilmi), neodporuca sa dalsie jazdenie, moze dosjt k roztrhnutiu. Auto som nechal v servise, musia sa pozriet na motor, ale az po jednom tyzdni (nakolko maju udajne plne kapacity). Som zvedavy, aky bude problem, co bude potrebne vymenit. Desim sat oho. Nechapem, aby sa takto novy, servisovany, setreny a vychvalovany motor pokazil, pricin moze byt viac.
Pred odovzdaním auta do servisu, som skotroloval olej, po vytiahnuti meraca hladiny boli na nom divne usadeniny (ako nejake kusky niecoho). Nechapem tomu, ako sa to tam mohlo dostat, ci to vzniklo nasledkom uz danej poruchy, alebo to bolo pricinou vzniku poruchy. Spekulujem tiez, ci pri vymene v autzorizovanom servise v Novembri 2014 tam vobec dali novy olej, mozno som natankoval nekvalitny benzin (tankujem ale len takmer Slovnaft). Mozno skrytý problem uz od vyroby.
Velmi ocenim Vase nazory na uvedeny problem, ci ste sa uz s neicim podobnym stretli. Auto uz nie je v zakonnej garancii, mam sice predlzenu, ale ta je tak na h..no koncipovana, síce pokryva prevodovku, motor a rozvodovku, ale krytie len do vyšky 1000 € a 50 % spolučasť …..neskutočne zavadzanie klienta o predlzenej zaruke. Som zvedavy na sumu, ktoru vycisli servis.
Dakujem.
Pato
Pred odovzdaním auta do servisu, som skotroloval olej, po vytiahnuti meraca hladiny boli na nom divne usadeniny (ako nejake kusky niecoho). Nechapem tomu, ako sa to tam mohlo dostat, ci to vzniklo nasledkom uz danej poruchy, alebo to bolo pricinou vzniku poruchy. Spekulujem tiez, ci pri vymene v autzorizovanom servise v Novembri 2014 tam vobec dali novy olej, mozno som natankoval nekvalitny benzin (tankujem ale len takmer Slovnaft). Mozno skrytý problem uz od vyroby.
Velmi ocenim Vase nazory na uvedeny problem, ci ste sa uz s neicim podobnym stretli. Auto uz nie je v zakonnej garancii, mam sice predlzenu, ale ta je tak na h..no koncipovana, síce pokryva prevodovku, motor a rozvodovku, ale krytie len do vyšky 1000 € a 50 % spolučasť …..neskutočne zavadzanie klienta o predlzenej zaruke. Som zvedavy na sumu, ktoru vycisli servis.
Dakujem.
Pato
- Reklama
Re: Problem_Motor_Valec
To vyzera na rovnaky problem:
http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=1 ... &hilit=ESP
Ak ti nieco klepoce v motore, tak je nejaky odtrhnuty kus napr so sviecky alebo tam niekomu nieco spadlo pri servise, mozno pri vyrobe. Minule som niekde cital o takom probleme v servise pri cisteni klapky im tam spadla skrutka a nepriznali sa. Otlacila ventily a valce.
V autorizaku ti bud vymenia polomotor, alebo ak bude kompresia ok, tak ten element iba vyberu a zalepia hlavu naspat. Neviem, ci vedia objednavat iba ventily. Polomotor s pracou bude velmi drahy, ale nepredbiehajme. Opytaj sa v servise aj priamo u distributora, ci ti ten zvysok nezaplatia z kulancie, kedze mas nove auto a servisovane v origo. Potom by si platil iba pracu, alebo vobec nic.
http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=1 ... &hilit=ESP
Ak ti nieco klepoce v motore, tak je nejaky odtrhnuty kus napr so sviecky alebo tam niekomu nieco spadlo pri servise, mozno pri vyrobe. Minule som niekde cital o takom probleme v servise pri cisteni klapky im tam spadla skrutka a nepriznali sa. Otlacila ventily a valce.
V autorizaku ti bud vymenia polomotor, alebo ak bude kompresia ok, tak ten element iba vyberu a zalepia hlavu naspat. Neviem, ci vedia objednavat iba ventily. Polomotor s pracou bude velmi drahy, ale nepredbiehajme. Opytaj sa v servise aj priamo u distributora, ci ti ten zvysok nezaplatia z kulancie, kedze mas nove auto a servisovane v origo. Potom by si platil iba pracu, alebo vobec nic.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Problem_Motor_Valec
Dakujem pekne za reakciu. Velmi podobne problemy na tom fore. Som zvedavy co bude pricina, ten blok motora by bola riadna pecka, ak sa to bude musiet menit. O kulancii som poviem pravdu este nepocul, myslis ze je potrebne vykonat servis priamo v servise predajcu, aby som si ju mohol pripadne uplatnit? Momentalne je auto v inom autorizovanom servise. Zatial Dik.
Re: Problem_Motor_Valec
Mozno je lepsie, ak kulanciu vybavuje ten servis, kde si chodil na prehliadky, mozno budu viac ochotni, ked si im uz nechal nejake peniaze, ale prakticke skusenosti s tym nemam. Kulancia sa preslavila u VW s rozvodmi, aj to po velkom tlaku zakaznikov a medii - vyhoda pocetnej znacky.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Problem_Motor_Valec
Mne teraz menili zadne brzdove strmene a islo to cez kulanciu. Servisoval som vsak tam, kde som auto kupil. Importer sa k tomu postavil cestne. Som milo prekvapeny.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013
Re: Problem_Motor_Valec
Zdravim,
ohladne mojho auta je aktualny verdikt servisu nasledovny. Rozobrali a skotrolovali motor (hlava, valcov, motora, piesty atd), nenasli ziadnu chybu, poruchu, zavadu, nic co by nasvedcovalo uvedenemu problemu. Uvedeny "case" posielaju do krizoveho centra Opel v Nemecku, aby sa k tomu vyjadrili. Auto tym padom zostava minimalne dalsi tyzden v servise a som zvedavy ako sa toto cele vyvinie. Podla mojho nazoru je relevanta informacia o oleji, ktory som kontroloval pred dodanim auta do servisu, viditelne usadeniny a spina na meraci hladiny. Usudzujem ako laik ze sa to tam muselo nejako dostat, bud cez palivo, olej alebo nejaka mikrotrhlina skryta vada (z vyroby), cez ktoru sa to nasavalo. Zatial hypotezy, uvdime co bude realita.
ohladne mojho auta je aktualny verdikt servisu nasledovny. Rozobrali a skotrolovali motor (hlava, valcov, motora, piesty atd), nenasli ziadnu chybu, poruchu, zavadu, nic co by nasvedcovalo uvedenemu problemu. Uvedeny "case" posielaju do krizoveho centra Opel v Nemecku, aby sa k tomu vyjadrili. Auto tym padom zostava minimalne dalsi tyzden v servise a som zvedavy ako sa toto cele vyvinie. Podla mojho nazoru je relevanta informacia o oleji, ktory som kontroloval pred dodanim auta do servisu, viditelne usadeniny a spina na meraci hladiny. Usudzujem ako laik ze sa to tam muselo nejako dostat, bud cez palivo, olej alebo nejaka mikrotrhlina skryta vada (z vyroby), cez ktoru sa to nasavalo. Zatial hypotezy, uvdime co bude realita.
Re: Problem_Motor_Valec
Zaujimave, kazdopadne potom napis, ake budu vysledky. O krizovom centre Opel - pekny nazov - som nepocul. Obycajne pride pan od zastupenia znacky - nejaky hlavny servisny technik znacky, ponori palec do oleja (obrazne povedane) a vyhlasi vymenit cely polomotor alebo nechat tak. Ked to chceli vidiet Nemci, tak to bude asi nieco nezvycajne.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Problem_Motor_Valec
Zdravím. Mam vysledky. Z Nemecka poucili nasich technikov, ze kde sa maju pozriet (otvorit srobovakom piestne kruzky) a zistili, ze je problem v prvom a druhom valci, rozbite piesty atd. Nerozumiem, preco im to museli povedat az nemci....
Navrh servisu je nasledovny: drahsia verzia - vymena polomotora, lacnejsia verzia - vymena znicenych suciastok, ventily, atd.
Udajne nemam narok na kulanciu, nakolko auto je poitene v Car Garantie (predlzene zaruaka) a vtedy nie je mozne uplatnovat kulanciu. Budem platit 50 % spoluucast na material. Vyjde ma to € 1.500 za vymenu polomotora. Praca je 100 % hradena z poistky.
Aky mate na to nazor, pripadne ak by som ziadal lacnejsiu verziu, kde si maneili len poskodene suciastkya nie cely polomotor, bolo by to riziko do buducnosti?
Som z toho zhrozeny, lebo je to v podstate nove auto, pravidelne servisovane a takto odide motor a treba do neho znovu investovat. Nikto mi zatial nedal odpoved, ze preco a ako k tomu mohlo dosjt,.... udajne ze to sa stava.
Dnes utekam do servisu, a popytam sa este detaily. Ale kto mi da zaruku, ze sa to nebude znovu opakovat, co ked je chyba niekde inde a problem sa znovu objavi po 20000 km?
Myslite si, ze by som si mohol vsetky potrebne materialove sucasti (polomotor atd) zakupit sam, a mozno by ma to mohlo vyjst o nieco lacnejsie?
Vdaka.
Navrh servisu je nasledovny: drahsia verzia - vymena polomotora, lacnejsia verzia - vymena znicenych suciastok, ventily, atd.
Udajne nemam narok na kulanciu, nakolko auto je poitene v Car Garantie (predlzene zaruaka) a vtedy nie je mozne uplatnovat kulanciu. Budem platit 50 % spoluucast na material. Vyjde ma to € 1.500 za vymenu polomotora. Praca je 100 % hradena z poistky.
Aky mate na to nazor, pripadne ak by som ziadal lacnejsiu verziu, kde si maneili len poskodene suciastkya nie cely polomotor, bolo by to riziko do buducnosti?
Som z toho zhrozeny, lebo je to v podstate nove auto, pravidelne servisovane a takto odide motor a treba do neho znovu investovat. Nikto mi zatial nedal odpoved, ze preco a ako k tomu mohlo dosjt,.... udajne ze to sa stava.
Dnes utekam do servisu, a popytam sa este detaily. Ale kto mi da zaruku, ze sa to nebude znovu opakovat, co ked je chyba niekde inde a problem sa znovu objavi po 20000 km?
Myslite si, ze by som si mohol vsetky potrebne materialove sucasti (polomotor atd) zakupit sam, a mozno by ma to mohlo vyjst o nieco lacnejsie?
Vdaka.
Re: Problem_Motor_Valec
Podľa toho čo píšeš, by som tipoval na chybu od výroby, t.j. skrytú vadu, ktorá vznikla ešte počas záruky, ale prejavila sa až po jej uplynutí. Na tvojom mieste by som trval na zodpovednosti predajcu, resp. výrobcu, ktorí by mali znášať náklady opravy. Možno by som sa opýtal nejakých skúsených majstrov na tento problém, alebo by som to dal obhliadnut znalcovi. Tým to by som tiež argumentoval s znackovom servise.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Re: Problem_Motor_Valec
To su ze spravy, hlavne ked to auto ma tak malo najazdene a mas i nejaku tu zaruku. Kolko vyjde lacnejsia verzia?
Muselo sa v motore nieco zlomit a dostat medzi valec a ventily. Mozno piestny kruzok alebo sviecka. Asi chyba materialu. Lacnejsia verzia asi usetri hlavu, 2 valce a 8 ventilov. Moze sa to stat zvnova, takze by ti museli zistit pricinu a skontrolovat ponechane suciastky, ze nemaju ziadnu vadu. Skus zavolat na Opel linku ohladom tej kulancie. To auto ma strasne malo najazdene a nevyzera to na tvoju chybu. Niekto to riesi co najlacnejsou opravou, predajom auta a ide ku konkurencii, ale stava sa to aj u inych znaciek potom len zalezi na pristupe k zakaznikovi.
Muselo sa v motore nieco zlomit a dostat medzi valec a ventily. Mozno piestny kruzok alebo sviecka. Asi chyba materialu. Lacnejsia verzia asi usetri hlavu, 2 valce a 8 ventilov. Moze sa to stat zvnova, takze by ti museli zistit pricinu a skontrolovat ponechane suciastky, ze nemaju ziadnu vadu. Skus zavolat na Opel linku ohladom tej kulancie. To auto ma strasne malo najazdene a nevyzera to na tvoju chybu. Niekto to riesi co najlacnejsou opravou, predajom auta a ide ku konkurencii, ale stava sa to aj u inych znaciek potom len zalezi na pristupe k zakaznikovi.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011